bambi

God morgon söndag!

Idag är det storstädning som gäller. Zack har legat på golvet i köket och han är nästan lika hårig som Hera... så det ska dammsugas. Sen ska vi även ta och putsa fönstrena och släppa in våren (solen kommer knappt in som det är nu...)!

Hihi.. jag kommer ihåg en annons jag såg förut på kattungar man kunde köpa, det stod att dom var vana och orädda för "snabelmonstret". Man fick tänka efter vad annonsskrivaren egentligen menade... men sen kom jag på att det var nog dammsugaren hon menade. Men här hemma så är Hera livrädd för snabelmonstret...
#1 - Tess trött tokig morsa

hahaha va kul... snabelmonster

#2 - Therese - Eira min ögonsten - Tävling & Bloppis!

haha, snabelmonstret! vilket roligt ord :)



gillar zack dammsugaren eller är han rädd för den?

eira älskar den och brukar föja efter när jag dammsuger.

#3 - Sofia

Vi brukar kalla den för "snabeldraken" hemma hos oss.

Kärt "redskap" har många namn

;)

#4 - anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

ja det är nog många katter som är rädda för dammsugaren.. ha en skön dag!

#5 - Lisa

Här är det bara dottern som är rädd för dammsugaren... och det inte så lite, hon skriker högt och börjar gråta.

Skönt att ha nåt att skylla på, tykcer jag ;-)

#6 - Elin

Vi kallar dammsugaren för snabeldraken vi;)

#7 - Helena

haha, stella är oxå rädd för dammsugaren, hon vet redan när vi tar fram den vad som väntar haha.. :-)

#8 - Jessica

Jisses vad fin Hera var! Fast Hera för mig, är en häst jag trälat med i tre års tid, från att hon var ett år och bråkig till att jag lyckats rida och köra in henne och nu är hon en himla trevlig fyraåring som håller på att lära sig att bli ordentligt riden.

Fast Helig Birma har alltid varit en av mina favoritraser på katter, utan tvivel!!

Tyvärr kostar de en del, så jag nöjer mig med min egen långhåriga Zita, inte det minsta uns raskatt i henne, men söt ändå. Och inte heller värst rädd för "snabeldraken"!