bambi

HLR BARN

Ikväll så ska jag på Första Hjälpen/HLR (Hjärt och lungräddning) för Barn. Det är Röda Korset som håller i denna kurs som är helt gratis. Minna har dragit ihop en grupp med kompisar som ska gå den. Alla föräldrar bör gå den!

Man måste vara minst 10 och max 14 deltagare för att Röda Korset ska anordna den gratis. Även studielitteraturen är helt gratis. Det är två lektionspass à 3 timmar med mycket praktiska övningar. Så det står att man ska ha på sig oömma kläder - alltså ingen Odd Molly ikväll!

#1 - Linda

Det är samma som jag anmälde mig till, men tyvärr inte kunnat gå eftersom jag fick förhinder förra veckan och i morgon skulle jag ha jobbat (men nu blev jag ju sjuk istället). Ska försöka gå kursen vid ett senare tillfälle. Vi brukar i och för sig få gå genom jobbet också (jag jobbar på en förskola). Tycker också det känns viktigt att veta hur man ska göra om olyckan skulle vara framme!

#2 - Tess trött tokig morsa

ja va på den för bara någon vecka sen SÅ intressant och BRA!