bambi

Jag, en bloggare
Är jag en typisk "bloggare"?

• är kvinna (82 %) - Ja, det är jag..senast jag kollade..

• är i åldern 16-20 år (43,5 %)  - Nja... lite äldre än så är jag ju...

• vet inte vilket parti hon (eller han) skulle rösta på (37,2%)  - Jo, men det vet jag ju...

• läser mellan 6 och 10 olika bloggar varje dag (32,9%) - Jag läser nog fler än så...

• lägger mer än 5 timmar per dag på att läsa bloggar (över 50%) - Oj, svårt att säga.. datorn står ju på hela dagen... men det kanske bli mer än 5 timmar?

• ägnar sig åt bloggandet på kvällstid, cirka kl 18-24 (88%)  - Ja, efter Zack har somnat kl.20 och så när han sover om dagarna

• intresserar sig för mode och design, vardagsbetraktelser, foto och konst (kvinnor). Män anger att de är intresserade av it & bloggande, journalistik och media, politik och samhälle. - Ja, mode och vardagsbetraktelser gillar jag...

• läser bloggar för att bli underhållna  -Japp!

• startade sin egen blogg för att hon (eller han) gillar att skriva  - Nja... jo... men inte bara därför...

skriver inte på mikrobloggar som t ex Twitter (över 80 %)  - Nej, men jag har Twitter...



Bland mina vänner så är det inte så många som bloggar men av dom få som bloggar så har jag gjort det längst. I hela 2 år har jag bloggat. Regelbundet också... det är inte många dagar jag har missat under dessa 2 år! Det mest under semestrar som jag har missat bloggdagar.
#1 - estetmina.blogg.se

lite småtypisk bloggare sådär kanske :D

#2 - Nikita - mamma till Albin

men snälla du, vi föds ju till två kön av en anledning. Det är väl knappast naturligt att killar går runt med hårband och klänning.

Killar är killar och tjejer tjejer, så har det alltid varit, killar har inte klänningar för det är tjejkläder.

Man begränsar knappast sina barn genom att inte låta dem ha klänning för att dem är killar.

snarare så är ju risken stor att en pojke bli utskrattad och retad om han kommer med klänning.

Hallå lixom :S Ska du diskutera sånt där så har du valt fel person.

#3 - Hans Kullin

Hej, kul att du bloggat om min undersökning. Aftonbladet skrev dock fel när det gäller hur mycket tid bloggare spenderar på att läsa, det ska vara 5 timmar eller mer per vecka, inte per dag.



Mer detaljer finns på min blogg: http://www.kullin.net/2009/04/bloggsverige-4-kvinnor-fortsatter.html



mvh / Hans