bambi

Smakråd, tack!

Jag skulle behöva lite smakråd... sambons 30-års fest är nästa helg. Då tänkte jag ha min Shottis & Kobe dress med min Diary Cardigan. Vi kommer att vara inomhus under kvällen... men vad ska jag ha för skor till denna outfit..? Ska jag ha svarta eller hudfärgade strumpbyxor? Jag är ingen sko-människa (vilket ni kanske märker på mitt val av skor.. bara svarta skor, men svart passar ju till allt!)... så tips tas tacksamt emot!

Dessa skor har jag att välja mellan, här hemma:

a.) Svarta stövletter i skinn. Jag brukar använda raggsockor i dessa som får sticka upp lite.


b.) Svarta lackstövlar.


c.) Svarta ballerinor. En favorit från förra sommaren så dom är lite slitna.


d.) Svarta med klack.


e.) Svarta med kilklack.


Själv så lutar jag mot att ta kilklackarna (e) eller stövletterna (a)... fast det sistnämnda blir nog lite för varmt...

Vad säger ni? Lämna gärna en kommentar eller rösta här nedanför!!
#1 - Marih

Jag tycker att du ska ha de svarta med kilklack..kommer vara suuuper snygg!!

#2 - Anonym

Absolut de första, alltså stövletterna - dock inte med raggsockor utan kanske ett par söta tunna spetstrumpor lite slarvigt nedhasade. Tycker inte du ska ha koftan utan bara klänningen. Det är ju vår...

#3 - Caroline

Svarta strumpbyxor ifall du ska ha svarta skor!!

#4 - maria

Jag röstar för ballerina skorna eller dom svarta med kilklack :) kommer bli jääätte fint

#5 - Angelica

Svarta strupbyxor och skorna med kilklack. Har sett ett par svarta skor på noa noa som hade passat perfekt, lite gammeldags stil...

#6 - matilda

sko D och naturfärgade strumpor tror jag..det är ju fest..

#7 - Marie

Om det blir varmt:

Inga strumpbyxor/hudfärgade strumbyxor och ballerinas.



Om det blir kallt:

Koftan till, lila strumpbyxor och höga stövlar.



Lycka till.

#8 - Lajnia ♥ kultur

Jag tycker du ska ta E och naturfärgade strumpisar. Blir vårigt och fint, men inte för kallt eftersom du har kofta.

#9 - Martina

Jag skulle satsat på naturfärgade strumpbyxor och så de sista skorna, med kilklack - helt klart!

Kommer bli urtjusigt :)

#10 - E

hudfärgade strumpisar och det sista paret skor (E)

#11 - Tess trött tokig morsa

c eller e för mej...

#12 - Nina

Jag röstar på ballerinaskorna! Absolut inga skor med skaft ; )

#13 - Katinka

Svarta strumpbyxor och de första skorna tycker jag! Ha det så bra!

#14 - åsa

Jag tycker de svarta ballerinaskorna. Abslout inte kängor inomhus stilpolis Och faktiskt svart kofta istället, de tar liksom död på varandra, koftan och klänningen. Då blir du jättefin :-)

#15 - Johanna

Stövlarna hade varit snyggt men kan bli lite varmt om ni ska vara inomhus. Jag röstar på kilklackarna, de var kanonsnygga!!!

#16 - jessica

kilklackarna

#17 - ✿ barnshoppingbloggen ✿

Absolut E med solbruna strumpbyxor. Eftersom det inte finns nåt svart (?) i klänningen så tycker inte jag det passar med svarta strumpisar...

Btw så är outfiten lovely!

#18 - Jenny

Svarta strumpor, kilklacksskorna och utan kofta eller neutral svart kofta. Kofta och klänning är fina var för sig men tillsammans tar de död på varandra, ialla fall på bild :-)

Hoppas att ni får en riktigt lyckad och kul fest!

/Jenny

#19 - Amistres

Kilklackarna.



Håller med ovan, blir förmycket mönster och intryck med både. Om det är inomhus så räcker det väl bara med klänningen?



#20 - Oddanncha

Kilklackarna och lila strumpbyxor med klänning utan koftan!



:-)

#21 - batik jogja

Vad händer om vår kunskap är begränsad av media. om vi hamna på efterkälken? vilka lösningar vill du förmedla?