bambi

Dagens fråga
Har du något favorit citat/motto? Varför gillar du det så mycket?


Förut så gillade jag denna...

Det var när jag hade börjat plugga psykologi på högskolan och tyckte det var så intressant med hur man uppfattar "verkligheten" olika. Vissa människor ser vissa saker eller uppfattar något på ett visst sätt medans andra gör det på ett helt annat sätt!

Men nu förtiden så försöker jag tänka på dagens små mirakel... och tänker då på namnet på min blogg  :)
#1 - NIna

Ååå det finns så många bra. Din om sanningen gillar jag mkt.

"Kvinna är inget man föds till det är något man blir" ligger mig varmt om hjärtat. Men "man är sin egen lyckas smed" är nog min absoluta favorit. Man har makt över sitt eget liv och gör med det vad man vill. Man är inget offer. (Oftast)

#2 - Evalena

Det ordnar sig alltid till slut. Och har det inte det så har du inte kommit till slutet än.

#3 - Mia

Lyckans fjäril sätter sig på axeln hos den som har tid att vänta

#4 - Anonym

"hellre ärliga fiender än falska vänner" är min favorit :)

#5 - Lisa med Stella By Stardust

Så sant motto! Jag avskyr när folk försvarar otrevligheter med "jag säger ju bara som det är". Suck, enligt vem då, liksom..



Mitt favoritmotto: "Endast de lever som slösar av sig själva".

#6 - Dante

Remember yesterdag and think about tomorrow, but you have to live today.



(Låtrad av Hammerfall)