bambi

Komplimanger från främlingar

Historien om min Ignorance blouse fortsätter... först var det den äldre damen på pendeln imorse sen när jag var på väg hem från pendeltågsstationen så hörde jag hur någon ropar bakom mig "Gud vilken snygg tröja!"... jag fortsatte att gå och hör igen "Gud vilken snygg tröja!" så jag vänder mig om och ser en kvinna (i min ålder.. hihi..) som frågar "Är den köpt i Stockholm?" och jag svarar "Ja, det är Odd Molly..." och jag får ett "Aaaaah, Odd Molly....." till svar   ;)

Helt otroligt med två främlingar på samma dag som ger mig komplimanger för min blus.... det har typ hänt max 2 gånger som nån främling har gett mig komplimanger för mina kläder under hela mitt liv, så två gånger på en dag är helt otroligt!!

Roligt är att jag fyndade den på rean, alltså halva priset... bara 650 kr. Ingenting för en Molly! Det var flera som gillade den på jobbet också, så jag kände mig verkligen fin idag  :)


Jag har faktiskt tänkt flera gånger att jag ska ge främlingar komplimanger för deras kläder, men aldrig gjort det. Har ibland också velat fråga dom vart dom har köpt nåt plagg... men varit för feg. Brukar ni ge främlingar komplimanger så där?
#1 - Ina

Borde vara bättre på det för man blir ju så glad själv om någon skulle komma fram och säga att man är fin. I somras på Ölands djurpark kom det fram en kvinna som berömde min Missing dress och undrade vart jag köpt den. Sådant lever man länge på!

Ignorance blouse är verkligen jättefin så det var inte konstigt att du fick komplimanger, dessutom satt den ju på en så söt tjej!!:-)

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Ina: Tack :) Va gullig du är! :)

#3 - therese

Jag får nog säga att jag är bra på att ge komplimanger. under min tid som lärarstuderande jobbade jag extra på ICA Maxi, där träffade man ju på många olika sorters folk och kom det någon i min kassa som hade fin väska, tröja eller jacka så kunde jag först säga vad har du köpt den och sen säga att den var fin. Man märker ju lite hur den här tjejen växer och blir glad.

Varför inte göra en annan människa glad för så lite.

#4 - Halvan

Brukar ha som nyårslöfte att gå ner i vikt men hade detta nyår nått mitt mål (kämpar nu med att hålla vikten:-))Så iår fick det bli ett annat nyårslöfte nämligen att bli bättre på att ge komplimanger eller säga när jag tycker någon gör något bra. Både till nära och kära och främmlingar. Och det är jättehärligt, precis som någon skrev här att se att de blir så glada och växer.

Har nu smörjt in fötterna i Odd Mollys fotkräm efter ett fotbad.......också lite tisdagslyx!

Tack för en härlig blogg!

#5 - Halvan

Brukar ha som nyårslöfte att gå ner i vikt men hade detta nyår nått mitt mål (kämpar nu med att hålla vikten:-))Så iår fick det bli ett annat nyårslöfte nämligen att bli bättre på att ge komplimanger eller säga när jag tycker någon gör något bra. Både till nära och kära och främmlingar. Och det är jättehärligt, precis som någon skrev här att se att de blir så glada och växer.

Har nu smörjt in fötterna i Odd Mollys fotkräm efter ett fotbad.......också lite tisdagslyx!

Tack för en härlig blogg!

#6 - SiSs

Komplimanger från folk man inte känner ger ju lite extra eftersom dom inte "måste" säga nåt om man har en ny tröja/frisyr/väska/etc. Så det är alltid roligt och man borde nog försöka ge det lite oftare.

#7 - MariaMartina - snart högskolestuderande!

När jag härom veckan klev ut ur en affär var det en äldre dam som kommenterade min stickade kofta från H&M jag hade på mig. Hon frågade mig om jag stickat den själv, vilket jag svarade nej på. "Det borde du säga att du gjort, det ser så ut." fick jag till svar.. Hur sjutton tolkar man det, som komplimang eller inte? :P