bambi

Nya favoriten...

Ikväll fick Zack äta samma mat som vi, nämligen korvstroganoff. Jag gjorde den lite extra såsig för hans skull och hade bara pyttelite salt i riset. Han gillade verkligen det! Han gjorde "mmm"-ljud och log en massa. Han glufsade i sig sin portion snabbt och blev väldigt sur när den var slut! Så det var bara att ge honom mer... han verkade omättlig. Jag tänkte att hans lilla mage kanske sprängs snart av all korvstroganoff... så till slut fick jag säga stopp även fast han blev lite ledsen. Men han glömde snart det och var glad igen, så han blev nog mätt och belåten!

Så jag tror nog att korvstroganoff är Zacks nya favorit maträtt!
#1 - Ina

Hi, hi det åt min familj idag också, fast inte jag dock(pulver du vet). Love åt med god aptit, han har inte varit så förtjust i vår mat innan men han måste lära sig för man kan inte hålla på med burkar i det oändliga även om det är praktiskt ibland.

Vilken härlig bild på Zack!!:-)

#2 - Zun

Vad roligt att han verkar gilla sådan mat som man även själv gärna äter. Det blir ju liksom betydligt enklare så ;-)



Hur gör de på förskolan förresten? Ger de honom av samma mat som de äldre barnen äter där? Våra barn var 3 resp 2 år när de började förskola, så jag har aldrig funderat på det där med hur man gör med små barn.



Kram Zun