bambi

Zacks allra första dag på förskolan

Idag började Zack sin inskolning. Han var på förskolan i en timme. Det gick jättebra! Först var han lite blyg i försiktig och tittade bak mot sambon och började gråta lite. Men sambon gick fram och lekte lite med plutten och då blev det genast bättre. Sambon förflyttade sig längre och längre bort från plutten och till slut satt han i ett annat rum medans plutten lekte med ett annat barn (som också skolades in) och en av pedagogerna.

Zack var för det mesta glad och skrattade lite... sambon blev lite nyfiken när han hörde plutten att han tittade ut från det andra rummet och då fick plutten syn på honom och började gråta lite! Men det var inte så farligt så sambon drog sig snabbt tillbaka igen.

fredag så ska jag vara med på inskolning, det ser jag verkligen fram emot! Jag vill också se hur Zack har det på stället han kommer vara hela dagarna!
#1 - Sara Mia

Jag förutsätter att bilden är från förskolan, och han ser verkligen nöjd ut din lille plutt. Jag tror han kommer finna sig väl tillrätta snart.

#2 - bambi

Sara Mia: Nej, bilden är faktiskt inte från förskolan (sambon hade inte med sig kameran), utan den är tagen hos svärföräldrarna.

#3 - Josefine

Kul att det verkar gått bra idag, det gick bra för min son också! Vi var med båda idag men imorogn är det bara jag och lillkillen som ska på inskolning.

#4 - Jacks mamma * Ung, snart högskolestuderande mamma*

Vad skönt att det verkar gå bra. Det går kanon för Jack med och han bryr sig inte alls om jag är med eller inte =)

#5 - Julia-Mamma till Melina & Blivande student

Vad skönt att det gick så bra =)

#6 - nina

Skönt att det går så bra. Men ursäkta, jag tycker det är väl tidigt för honom att börja. Inte för att du har bett om min åsikt. Och jag vet att det körde ihop sig med jobb men synd att det inte gick att få ihop det annorlunda. Eller vad tycker ni? Hur många timmar ska han vara där i veckan?

#7 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

nina: Nja, jag vet att han behöver mer och mer stimulans nu så det är nog bra för honom att få börja på förskolan. Vi är inte så roliga längre här hemma, så han vill gärna ha andra att leka med om dagarna.



Han kommer inte ha så jättelånga dagar eftersom jag har fått så bra schema, tror att vi räknade ut att det skulle bli runt 20 timmar i veckan.