bambi

Zacks framtida förskola

Igår var vi och besökte Zacks framtida förskola. Jag frågade om dom arbetade mycket med genus och fick till svar att dom precis hade börjat med det. Dom hade varit på en föreläsning, det var typ det.... Så det kändes ju inte så bra, men jag får ta och lägga mina genus-tänk-krav åt sidan för det var mycket annat som var bra med förskolan. Det är en liten förskola med bara 19 elever och dom jobbar mycket med att varje barn ska få synas. Dom har t.ex. en "talesten" som får gå runt i ringen vid samlingen så att varje barn får säga sitt eller i allafall känna att den fick chansen att säga nåt och blev sedd (barnen säger "pass" om dom inte vill säga nåt).

Men vi ska dit imorgon och prata lite mer om tider och datum. Jag tror att Zack kommer att börja skolas in den 25 augusti... känns så snart!
#1 - Helene

Om dom jobbar mycket med individen så tror jag det är bra, och att det sen när de är ikapp med genustänket, blir riktigt bra. Det hör ju ihop.

#2 - Jacks mamma * Ung, snart högskolestuderande mamma*

Det blir säkert bra. Jack börjar sin inskolning den 24 aug.

#3 - Nina

Det där med genustänket på dagis blir jag nojjig när jag tänker på. Har liksom du vad som skulle kallas höga krav.