bambi

Zacks minimamma
Det finns en liten flicka på Zacks förskola som är lite över 2 år. Hon har alltid gett Zack lite extra uppmärksamhet. Hon brukar t.ex. vilja pussa och krama Zack hejdå när vi ska gå. Igår när jag kom till förskolan så satt Zack fortfarande och åt mellanmål och då satt flickan bredvid och matade honom och gav honom mjölk mellan varje tugga (även fast han kan äta smörgås och dricka själv). Hon satt och gav honom beröm för att han åt så duktigt. En av pedagogerna kom då förbi och berättade att flickan har blivit som en "minimamma" till Zack. Jag vet att hon brukar kalla honom för "bebis" också.

Straxt innan vi skulle gå så kom flickans mamma och då berättade hon att flickan gör inte annat än pratar om Zack hemma också! Hon berättar alltid att "Zack var på dagis idag" och pratar om vad dom har gjort.

Det är verkligen jättegulligt och jag är jätteglad att Zack har någon som tar hand om honom och bryr sig om honom så mycket. Flickan kanske blir Zacks första bästis? Ibland verkar han i och för sig nästan bli arg på henne eftersom hon vill krama och pussa på honom så mycket... men jag tror att dom tycker om varandra  :)
#1 - Shoot me already

Vilken fin och positiv blogg. Sådant uppskattas!

#2 - Nina

Gulligt MEN TYPISKT kvinnlig könsroll tänker jag. Att tjejer ska ta hand om/hjälpa till/berömma m.m. Förhoppningsvis uppmuntrar någon henne också till att ta hand om sig själv. Å förhoppningsvis lär sig inte Zack att tjejer är sånna som passar upp. (Som tur är har han ju er som föräldrar)

Nej jag kan inte hjälpa det, det här inlägget skulle väl vara positivt, men mina rädslor för den dagen VIlle ska börja förskola minskar inte... Tvärt om...

#3 - Bella

Åhh jag tyckte det där lät så gulligt :)

och om han tycker det är jobbigt säger han nog ifrån, det är jag nästan säker på.

#4 - Sofi

Åh vad mysigt :) Min dotter har två kompisar på sin fsk som började ½året efter henne, och dom tar hon gärna "hand" om.

#5 - Nina

å va sött :D

#6 - Nina

Sv: Hahaha jag KÄNDE nästan det PÅ MIG