bambi

Namnförslag
Oj, ni har kommit med så många namnförslag på bönan! Många verkar tycka att Molly är ett självklart namn på bönan... men jag vet inte. Det är ett fint namn och jag skulle kanske kunna tänka mig det... men jag har andra namn som jag gillar mer.

Några av era förslag är: Meja, My, Stella, Amanda, Milla, Liv, Charlotte, Ella, Romi, Vendela, Anniken, Vera, Lily, Lova, Leah/Lea, Tove, Nova, Zara, Zelda, Hedda, Wera, Zoe, Eira, Febe, Iza, Nora, Nelly, Olga, Rakel, Zelma, Smilla, och Tilly.

Jag har strukit dom namnen där vi känner någon som heter så och några vänners barn som heter så. Dom känns "uteslutna".

Mina namnförslag är: Elise och Olivia.

Elise (skulle uttalas e-lis) har jag älskat ända sen jag var gravid med Zack. Jag har fått namnet från Beethovens "Für Elise". Sambon tycker att det är för "pretto", men jag tror att jag kanske kan övertala honom eftersom jag har älskat namnet så länge och det vet han. Samtidigt så vill jag att han också ska tycka om namnet.

Olivia tycker både jag och sambon är okej. Men jag gillar det inte lika mycket som Elise.


Vad tycker ni? I slutändan kommer det ändå vara vårt beslut, men det är roligt att höra vad folk har för "föreställningar" om namn.
#1 - Malla

grattis till kommande bebis! när är den beräknad att komma?

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi - gravid igen! ♥ ♥ ♥

Malla: Tack! Den 26 april är hon beräknad att titta ut!

#3 - Freja

Jag tycker Signe!

#4 - Therese - Eira min ögonsten - Jultävlingar i bloggen!

Eira är fint!



Gillar även Tilia och Livia.

#5 - sofie

Oh ja "Signe" är ett fint namn. Min gammelfarmor hette så. Mitt namnförslag är "Evy", det heter min pojkväns mormor. Eller kanske "Elvira" (det heter min mormor!)

Det är allihop namn jag tycker är fina att säga. Evy gillar jag lite extra eftersom jag aldrig hört det innan jag träffade Fredriks mormor.

Lycka till med namnet! =) Kram!

#6 - Ina

Åh det är ett kär besvär att bestämma namn på sina små älsklingar men svårt då det ska vara ett namn som ska kännas 100% på alla sätt. Jag gillar både Elise och Olivia, Olivia heter faktiskt vår ena chihuahua... :-) Skulle vi mot förmodan få ett barn till och det blev en flicka skulle hon nog få heta Cornelia, gillar även Molly och det beror INTE på min Mollybesatthet utan det är ett namn jag gillade långt innan jag blev kär i OM. Jag tycker dock att Cornliea känns mer gångbart i vuxen ålder så Molly hade nog blit ett andra namn tror jag...

Ja ni har lite tid kvar att fundera... Tycker det inte är förrän man ser sitt barn som man slutgiltigt kan bestämma sig dock då man ser vem den lilla personen är, det kanske inte alls är en "Lsa" eller "Kalle" som man tänkt sig...

Lycka till!!

Kram Ina

Kram Ina

#7 - Sofi

Min Elis skulle ha hetat Elise om han tittat ut som tjej :) Så jag gillar Elise, helt klart!

#8 - Josefine

Tråkigt att ni redan kände en Stella. Men då kan jag säga på en gång att jag tycker Elise är finast. Det var vi inne länge på att döpa vår dotter till, men till slut blev det Ronja för vår del. Hoppas ni kan bestämma er! /Josefin

#9 - äwiiis

Elis är väl ett pojk namn : p ja vet bara killar som heter det(plus häst hingstar)

#10 - Anonym

Men Olivia är rätt sött : p

#11 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Elise eller Olivia är kanske inte riktigt min smak på namn, men av de två tycker jag absolut att Elise är både finast och mest orginellt (om det nu har betydelse förstås). Kan hålla med din sambo om att det är just lite "pretto". Olivia flyter lite bättre med Zack kanske, men som sagt, jag röstar på Elise av de två, om ni nu inte ska ta något av de andra fina namnen i listan du har ovan :)

#12 - Tess

Alvina, Vendela, Millie, Elvira, Annie några namn som jag tycker är finfina.

#13 - Affi

Namn är svårt!

Jag gillar Olivia. Det var "arbetsnamnet" på vårt första barn. När bebisen kom så var det ingen Olivia, utan en Oliver!

Alice är gulligt tycker jag.

Kram

#14 - Sandra och Novalie

Jag tyckte Elise var jättefint!

#15 - NIna

Elise är fint. Kan man inte stava det Elis också så blir det lite unisex...

#16 - Linda

Elvira, Filippa, Miranda, Linnéa, Olivia (men det har ju ni redan funderat på), Leona, Emelie, Ingrid, Wanda & Elsa.

#17 - Solblomma

Tycker Olivia och Emilia är väldigt gulliga namn. Vår lilla tjej som är drygt en månad äldre än Zack heter Emilia :o)

#18 - Maria

Olivia känns väldigt 2001 - ganska omodernt om man får säga så. Elise är mycket finare. Siri är också fint.



Själv har jag en dotter som heter Molly... men som kom till världen ett par år innan Odd Molly startade, så det är bara en härlig slump! :)

#19 - Claire

Jag tycker att Olivia är jättefint! :) dock föredrar jag den maskulina formen av det, Oliver ;)



Men Zack och Olivia passar tillsammans tycker jag :)



vore roligt om bönan ville titta ut en dag innan beräknat, 25:e April fyller nämligen jag år :)

#20 - Marianne

Elise er et veldig fint navn:) Det er ganske vanlig her i Norge, her uttales navnet El-ise.

#21 - Natali

Jag har alltid gillat namnet Olivia. Elise och Stella är också favoriter. Inez är en annan favorit. Vår dotter heter Milou och det är mitt solklara favvo namn. Skönt att inte många heter så.... :-)

#22 - Frida - Doula i Östergötland

När jag var gravid fick jag rådet att så fort jag fick barnet på bröstet säga typ "Hej, lilla Eddie! Välkommen, älskade Eddie" för då skulle det automatiskt "bli" en Eddie även i mannens ögon. Nu var det ju en liten tjej som kom och det namnet var vi överens om, det blev en liten Selma!



Mina favorit namn är Signe och Majken och så så klart Selma. Selma tycker jag passar bra ihop med Zack om man tänker för er del! :-)

#23 - Bella

Elise är ju jättefint enligt mig :)

Jag gillar inte Olivia speciellt mkt.. men det är ju en smaksak. Svårt det där med namn!

#24 - Tess

Elise och Milla är namn jag tycker är väldigt fina! De namnen "röstar" jag på :-)

#25 - Fia

Elise tycker jag är jättefint (heter min kusin för övrigt :P) dock med uttal Elis-e. Med betoning på eet.



Hoppas ni kommer överens om namn och bebisen passar i det :)

#26 - Sofia

Jag gillar inte alls namnet Olivia, det känns inte "nu" på nått sätt.

Tindra skulle vår bebis heta, men ut kom en Jonathan.

Molly gillar jag.