bambi

Tisdag
Usch, jag mår inte bra idag. Tänkte nästan stanna hemma. Jag börjar bli förkyld nämligen. Det kliar och typ "bränner" i näsan. Snorig och llamående är jag också. Kunde nästan inte ät anågon frukost imorse... (måste ju få klaga lite). Detta är typ 3:e eller 4:e förkylningen denna höst. Vet inte vad som har hänt, jag som brukar ha så bra immunförsvar och bara vara förkyld 1 gång på hösten eller nåt.

Men jag har en sån kort dag idag, slutar 12.45 och så har jag tre rätt så "enkla" lektioner att hålla i. Eleverna ska läsa i sina böcker och jobba med gruppuppgifter, så det kändes lite onödigt att stanna hemma när jag hade en relativt lugn dag idag.

Tänkte eventuellt stanna till och titta på Odd Mollys pre-spring kollektion som ska släppas dag, om jag orkar.

Ha en underbar tisdag allihopa!
#1 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Trist att du mår dåligt. Immunförsvaret går ju ner sig lite under graviditeten så man drabbas lättare av infektioner. Annars så tycker jag att det går ovanligt mycket förkylningar och annat den här hösten. Jag har varit förkyld nu i två månader, utan att vara gravid. Infektionerna avlöser verkligen varandra. Krya på dig!

#2 - Linda

Immunförsvaret är tyvärr inte det bästa när man är gravid. Är i samma situation som du, är gravid i v.23 och varit förkyld flera gånger om nu i höst.

#3 - Jenny

Hoppas du piggnar på dig under dagen! Kram Jenny