bambi

Mina gamla sagoböcker

När vi flyttade så hittade jag några utav mina gamla sagoböcker. Jag växte ju upp i USA (flyttade till Sverige när jag var 9 år) och var med i en bokklubb som hette "Disney's Wonderful World of Reading". Det är ju himla kul att hitta dessa nu och så kan jag läsa dom för Zack sen. Dom är på väldigt enkel engelska så att barn ska kunna läsa själva.

Vi hade tänkt att försöka prata en del engelska här hemma med Zack och vi har även pratat om att han ska gå i Engelska Skolan. Det är ju lättast att lära sig språk när man är liten så det kan vara bra att passa på och lära honom engelska. Sambon pratade till och med om att Zack skulle gå i Franska Skolan så att han skulle kunna tre språk! Men vi kan ju inte franska så det känns ju knasigt! Visst skulle vi kunna gå nån kurs i franska men vi skulle ju knappast bli så duktiga så att vi kan hjälpa Zack med läxorna och så. Nej, jag tror att Engelska Skolan blir bra!
#1 - Micaela

Vad kul att du hittat dina gamla sagoböcker. Har bett min mamma kolla efter mina, men då kom hon på att hon hade haft inbrott i källaren och att mina barnleksaker och böcker försvann då :(



Jag tror det är jättebra att ni pratar och läser på engelska för Zack. Vi funderar också på att göra det, och hitta en engelsk-svensk förskola. Vår framtid är ju oviss och det kan bli så att vi måste flytta till Kanada för jobb, då kan det vara bra om engelskan finns där från början.



Hoppas Zack blir mer matglad under dagen - det är förmodligen en fas eller kanske en tand som är på g.

#2 - carre

ÅÅÅÅÅ jag har en massa sånna böcker kvar,,ja va oxå var med i en klubb här i sverige dock,men det var disney,,ja min son har lärt sig engelska genom barnprogarm och spel och nu är han 12 och är bäst i klassen på engelska.Och har jättelätt att läsa skriva och förstå,ja och sen spelar han WOW oxå o då spelar han oftast med engelsktalande personer.Så jag tycker det är jättebra att lära barn olika språk,ja vi pratar Finska hemma oxå...

#3 - Clara

Ååh vi samlade på alla de när jag & mina syskon var små, så kul att ha sånt när man får egna barn, barnböcker/filmer som görs nu håller ju inte alls samma kvalité!!