bambi

Självuppfyllande profetia
Imorgon är det fredagen den 13:e. Min kompis vars dotter fyllde ett idag har sagt att hon är glad att dottern kom ut den 12:e och inte en dag senare..

Tror ni på otur på fredag den 13:e?? Det blir ofta en självuppfyllande profetia, som det kallas inom psykologin, att om man tror på det så blir det så. När man tror att man ska ha otur så blir man nervös och kanske lite osäker och bara väntar på att oturen ska komma... och just för att man är nervös och osäker så kanske en olycka inträffar!! Och då blir det alltså en självuppfyllande profetia!
#1 - anna

fredagen den 13.. det är min mormors lyckodag säger hon. säkert mycket bättre att tänka så!

#2 - Jessica

Det är nog sant!! Sjävl tror jag inte ås mkt på det där, utan kör på som vilken annan dag som helst. Men sambon! Ojoj, ska nog inte ens nämna för honom förrän imornkväll i sängen, att det är fredagen den 13 imorn. För isf kraschar väl bilen och ja, allt möjligt! :P

#3 - Stina

Jag är född den 13 september fast det var en måndag den gången då jag föddes men jag har ju fyllt år fredagen den 13 ett par gånger och det har varit dom bästa födelsedagarna faktiskt slump kanske vem vet men fredagen den 13 är iaf en turdag för mig



och jag pallade inte göra några punkter och skit idag har skrivit uppsatts så det verker i hjärnan så jag pallar inte vara korekt mer S