bambi

Sjukrapport

Zack har sovit och sovit. Han är kanske som jag och sover bort förkylningen?

Han vaknade ju runt 06.30 imorse och då gick jag upp med honom. Han somnade igen vid ca 07.30 och sov sen till 11.00 (jag sov till 10, va skönt det var!).

Plutten har inte mycket till matlust heller. Han åt nästan ingen grött igår kväll och ammar väldigt lite. Detta gör att jag måste pumpa en massa. Fick till och med gå upp mitt i natten och pumpa. Så jag provade om att droppa lite mjölk i hans täppta näsa (fick det tipset här på bloggen förut) och det verkar som om det hjälpte en del. Det där med bröstmjölk verkar vara svaret på allt. Har din bebistorr hud? Smörja in honom med bröstmjölk. Har din bebis täppt näsa? Droppa lite bröstmjölk i näsan. Osv... Bröstmjölk är verkligen en mirakellösning.

#1 - Linda

Hoppas att han snart kryar på dig. Jobbigt när de små är sjuka. Här har vi på kort tid avverkat både rs-virus och kräksjuka... och nu verkar det tyvärr som han håller på att bli förkyld igen! suck Nä, hit med våren och sommaren nu så bacillerna gömmer sig ett tag!

#2 - e

Enligt nya rön ska man absolut inte droppa bröstmjölk i bäbisnäsor, det ska få motsatt effekt i slutändan. Sen vet jag inte om det är sant eller ej, men det är det "nya" de säger på BVC nu.

#3 - Nina

haha ja vet. fick höra det från barnmorskorna jag med. svaret är alltid bröstmjölk :D



hoppas han mår bättre till i morgon iaf..