bambi

Dator- och flytthistorien
Usch, imorse ringde ena killen som hade sönder min dator. Det är första gången under dessa tre månader som dom ringer oss... men nu när dom hade betalat så ville dom ha den trasiga datorn. Varför vet jag inte... men vi hade ändå tänkt slänga den så det gör oss inget. Men det känns som om dom vill ha datorn bara för att jävlas.

Så här gick samtalet till:
Anders (killen som hade sönder datorn): -Hej! Det är Anders. Hur är det?
Jag: -Jo, det är väl bra. (lite kort i tonen)
Anders: -Trivs ni bra i lägenheten? (försöker vara trevlig?)
Jag: -Sådär...
Anders: -Va? Bara sådär?
Jag: -Jo, men det tar ju en stund att göra sig hemmastadd.
Anders: -Vi har ju betalat dom där pengarna för datorn nu.
Jag: -Jo, vi såg det. Tack...
Anders: -Ja, det var så lite så. Jag tänkte om ni kunde lämna datorn hos Mia? (Hon vi bytte lägenhet med)
Jag: -Ehhhh.... den är ju ganska otymplig och det är ju inte direkt så att vi har vägarna förbi...
Anders: -Eh...jaha.. men då får jag väl komma förbi och hämta den. Är du hemma på måndag?
Jag: -Jo, jag är ju mammaledig så jag är hemma hela dagarna.
Anders: -Ja just det. Hur är det med den lilla parveln?

Jag fattar inte att han har mage att be oss åka och lämna datorn hos hans kompis efter allt strul? Och sen att han är så falsk och försöker vara trevlig efter 3 månaders bråk... blää... trodde att det var över när vi äntligen fick pengarna, men nu måste det definitivt vara över när dom får datorn också.

För er som inte har hängt med i hela dator och flytt historien så finns en del gamla inlägg här: Datorbråket, När datorn gick sönder, Hur fint städat det var i lägenheten när flyttade in och Hur hon vi bytte med krånglade. (Egentligen finns det månag fler inlägg... men om man läser dessa så får man en ganska så bra bild över hur allt med lägenhetsbytet har gått...)
#1 - Hanna

Min första tanke är att de vill ha datorn för att vara säker på att den är trasig. (så ni inte säger det och sen använder den..) Hur som helst borde det vara färdigbråkat när de fått datorn.

#2 - Susanne

Hoppas det är över nu då när dom hämtat datorn. Det blev ju nästan en "Never ending story".



Vad gott med kinamat en av mina favoriter faktiskt.



Önskar er en trevlig helg!



Kramizar Susanne

#3 - jessica

men herregud, okej att det varit massa bråk om det där men att han var trevlig kan du ju bara inte klaga på? om han också var kort i tonen, då hade du inte klagat? VAR LITE TREVLIG NU

#4 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

jessica: Jag har inte lust att vara trevlig mot några som har bråkat i tre månader om 1200 kr för en dator som dom hade sönder. Det kändes bara så falskt att NU helt plötsligt skulle han vara trevlig... nu när han ville ha något...



Om han hade varit kort i tonen så hade jag tyckt att allt var som vanligt...

#5 - Anonym

Jag förstår dig, jag skulle också vara sur. Du borde låta de få vänta 3 månader på datorn så får ni se hur glada de är då!