bambi

Vecka 8 - #336 Everyday Long Cardigan
 

Första "Veckans Odd Molly" där jag tänkte kika på och recensera ett Odd Molly plagg lite närmare. Vi börjar med:

#336 Everyday Long Cardigan

Detta var den första Odd Molly koftan jag någonsin köpte och det var tack vare den jag blev kär i Odd Molly. Den är underbar på alla sätt och vis. Mjuk, varm och mysig och i den bästa kvalitén som kan tänkas.

Everyday Long Cardigan har funnit i Living Tenfold kollektionen (hösten 2007) och i Maestress Sélectif kollektionen (hösten 2008). 2007s kollektion så är koftan i 25% alpaca, 30% ull och 45% akryl och i 2008s kollektion 50% mohair och 50% akryl. Jag har en från vardera kollektion och tycker att det är ganska stor skillnad på dom. Den i alpaca är mjuk och väldigt varm medans den i mohair är lite tunnare och nästan lite stickig.

Men en Everyday Long Cardigan är en mycket användbar kofta. Jag gillar längden och skärningen på den. Den har lagom många knappar och en fin krage. Jag tycker att det är den perfekta koftan och älskar mina! Skulle gärna ha fler!

Har du en Everyday Long Cardigan? Vad tycker du om den?
#1 - Katinka

Nej, tyvärr har jag ingen sådan. De ser jättefina ut, men jag är inte så mycket för långa koftor. Vet egentligen inte varför. Borde prova till en fin klänning.

Däremot har jag 2 st av höstkollektionen - 08s Hoodly knit i bronze och grått och de är verkligen supermysiga, men som du säger dock. Lite stickiga, vilket är synd för man måste nästan ha något under för att kunna ha dem en hel dag.



Förresten, jag länkade till din blogg och dina bilder på Odd Mollys affär och hoppas det är ok?

Kramar!

#2 - mamma till -04 & -05

Ja, jag har en! Ljusrosa fr hösten -08. Den är rätt tunn och stickig som du skriver och så tycker jag att kragen viker sig konstigt när man har den på. Inte min favoritkofta dock. ;-D

#3 - Katinka

Men är det Hoodly Knit Jacket du har eller den andra utan knappar? Jag har den utan knappar som inte är som en kofta utan en heltröja om man säger så. Men det kanske är samma stickiga material?

#4 - Katinka

Ja just det! Den ja! Jag har de andra med huva och knyt men utan knappar! Men stickiga är de tyvärr. Fast jag verkligen älskar de tröjorna för de är så varma att det räcker med en skinnjacka sommarmodell utanpå även nu på vintern och det är perfekt! Används flitigt som allt-i-allo tröjor nu när det är kallt.

#5 - Jolanta

Jag äger den av höstens kollektion i två storlerkar större (har en nolla, men köpte den i str 2), men det ser bra ut ändå, förutom att kanske den är lite bred i ryggen.

Sticks, det gör den lite grann, men jag kämpar på för den är så mysig. Min är i färgen chalk, och passar verkligen bäst till klänningar därför att jag är så kort, 1,60 och har jag en lång kofta så måste jag har klackar på mig. Annars kan det se löjligt ut, som en liten flicka i mammas långa kofta... Suck!

#6 - Maria

Supersnygga koftor, men jag klarar inte av när de sticks. Dessa skulle vara så ljuvliga om de gjordes i något "ostickigt" material!

#7 - Malin

Jag har den i grå från hösten 08 och gillar den verkligen! Det enda är väl att kragen inte riktigt lägger sig som man vill alltid, men jag tycker inte att det gör något. Jag tycker den är snygg både till jeans och till klänning med ett par grova strumpbyxor nu när det är kallt.

#8 - tove

vart har du köpt den koftan på bilden?