bambi

Dagens i-landsproblem: Hur skalar man en kiwi på bästa sätt?


Frukt inhandlades idag för att göra fruktsallad, däribland tre stycken kiwin. Som jag nämde tidigare så är jag ingen van fruktätare och jag har bara ätit kiwin med sked tidigare. Så idag när jag skulle göra fruktsalladen och skala kiwin så tänkte jag först skära bort skalet, men då skulle ju så mycket fruktkött gå bort så till slut blev det med potatisskalaren och det funkade ju faktiskt ganska så bra... eller har ni något bättre förslag?
#1 - Elin

Jag brukar skära av skalet med kniv, tycker att man ibland mosar kiwin med potatisskalare, eller det kanske bara är min som är slö? ;-)

#2 - en sån där "ung mamma"

jag äter kiwin med skalet på.. Har fått höra att det är helknäppt men det killar skönt i halsen! :p

#3 - Susanne

Jag använder också potatisskalaren.

#4 - Therese - Eira min ögonsten

Jag har aldrig testat att skala en kiwi :) brukar bara äta den med sked.

#5 - Stina

Brukar också köra potatisskalare.

#6 - Sandra

Brukar gröpa ut den med sked så att det blir två "hela" halvor och sedan tärna den. Minimalt med spill :-)