bambi

I röda rummet med Harri Mänty

Jag är ju ett stort Kent-fan och har varit det ända sen jag hörde Kräm under en bild-lektion i 9:an (jag blir 29 år i år.. så ni kan själva räkna ut hur länge sen det var... för jag vill inte...). Sedan dess har jag köpt skivor och varit på konserter. Men jag har faktiskt även gjort mycket mer än så.... låt mig berätta...

Jag växte upp i närheten av Eskilstuna, Kents hemstad och hade en del vänner där, bland annat Henrik som var mycket äldre och hade växt upp i Eskilstuna. Jag var ute och festade med Henrik en kväll och blev mycket full. Jag var i 19-20 års åldern och hade inte riktigt lärt mig att hantera alkohol och var allmänt jobbig. Helt plötsligt står en av Henriks kompisar vid vårt bord... Killen är trevlig och vi snckar lite. Jag smakar lite av hans drink (utan att fråga) och jag snor till och med en cigarett av killen. Killen är väldigt trevlig även fast jag inte är det, han beställer till och med en drink till mig... Röda rummet eller Röda hissen eller vad det nu var...

När killen går så frågar Henrik mig "vet du vem det där var?" ,"nee..." svarar jag. "Det var ju Harri Mänty från Kent" säger Henrik... och jag höll på att svimma... hade jag precis varit så oförskämd mot en i mitt favoritband?? Hur kunde jag inte känna igen honom???? Troligtvis på grund av min promillehalt i kroppen och att man inte förväntar sig att träffa på någon från Kent när man är ute på krogen.

Och där missade jag ju chansen att ställa alla frågor som man ställa till sina idoler: "Hur kommer ni på alla bra texter?" "Vad inspireras ni av?" ... "Kan jag få din autograf?".....
#1 - Malin

HAH du är så skön! Jag gick in i Ernst Billgren en gång, så pass hårt att han tappade sin frukt och skrek MEN MIN BANAAAAN. Sen när vi flög hem var det ett stort reportage om honom i en tidning där han pratade om sin kärlek till bananer. Just det. Jag är en banan-mördare och Ernst Billgren avskyr mig.

#2 - Malin

Om jag förstod artikeln rätt så har ett relativt sjukt förhållande med just bananer, men jag vill inte veta några detaljer. :P