bambi

Inga fler nattmål, förhoppningsvis...


Jag är väldigt sugen på att baka cupcakes idag. Funderar på att göra choklad och jordnöts varianten. Älsklingen påminde mig om att jag hade sagt att jag inte skulle baka så mycket och att jag skulle ta det lugnt med godisätande... så nu är jag arg på honom.

Vi har pratat lite om att vi kanske ska försöka vänja Zack av med nattmålen. Nu ammar han två gånger per natt, tidigare så var det en gång per natt (innan denna utvecklingsfas) så det känns som om han skulle kunna klara sig utan nåt mål alls under natten. Vi planerar att starta på fredag så att vi startar detta projekt under helgen. Jag har hört att man kan testa och ge dom vatten i en flaska istället och att det är bra om det är pappan som gör detta så att bebisen inte känner doften av mamma. Några andra tips? Jag hoppas att detta projekt ska gå bra, jag längtar efter att sova en hel natt!
#1 - Therese - Eira min ögonsten - Tävling i bloggen

Lycka till! :)



Jag ammar fortfarande Eira så mycket hon vil under natten.. Hon sover i vår säng så jag mräker knappt när hon vill äta :)

#2 - nina

jag ger ersättning till min flicka. på bvc sa de att barnen blir mättare av ersättning och att en flaska om dagen inte stör amningen.

#3 - Agnieszka

Hoppas det ska gå bra med avänjningen=)

kramar

#4 - Michaela

Ojojoj så sööt! =)

#5 - Katrin

Spännande med avvänjning! Vi gick just igenom det med Alma (är 7 mån) - hon började äta oftare och oftare om natten (från en gång/natt). Fick tipset om vatten vi med, men funkade inte alls. Att pappan hade henne funkade inte heller, hon var så van att jag alltid kom så hon fattade ingenting. När hon vaknade tog vi helt enkelt inte upp henne, utan lullade henne i sängen (hett tips är gungfötter från Brio, så spjälsängen blir en vagga!). Första natten grät hon länge, men bättre andra och på den tredje sov hon. Vi matade också i henne mycket mat på dagarna. Nåväl, hur det gick och hur det är nu kan du om du vill läsa på bloggen :)