bambi

Min tjej-fixerade mamma...
Jag bloggar lite under reklampauserna..  :)

Jag ringde till min mamma tidigare under kvällen för att tacka henne för sockorna. Tyvärr så var sockorna till Zack för små, så jag berättade det. Men jag sa att jag kunde spara dom till (förhoppningsvis) Zacks kommande syskon. Då säger min mamma: "Ja, för ni ska väl ha en liten flicka?" och jag försöker förklara att det faktiskt inte spelar någon roll.

Senare när hon hör Zack "prata" i bakgrunden så säger hon också "Ja, jag hör dig mormors lilla fli... pojke."

Hon har alltid varit lite fixerad vid detta med att det ska vara en tjej. Känns tråkigt. Som om Zack inte är värd lika mycket för att han är en pojke?

När jag var gravid och innan vi visste vilket kön det var på bebisen så hoppades jag på en flicka. Men nu så är det minsta jag bryr mig om... men det hade jag ingen aning om innan jag fick barn. Det enda som spelar roll är att han är glad och frisk... faktiskt...
#1 - Anonym

Jag kan kalla mina nära och kära de konstigaste saker felaktigt, betyder inte jag vill att dom skall vara något annat än det de är. Så din mamma vil nog inte att han skall vara något annat än en liten pojke.

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Det mer vanligt att min mamma säger flicka än pojke till Zack. Men jag hoppas att det är som du säger.

#3 - adadone

Himla fånigt sagt av din mamma tycker jag. Har själv fem flickor som jag är otroligt stolt över, men får tyvärr allt för ofta kommentarer om att det är synd om mej som inte fått nån pojke. Många tror att vi skaffat så många barn för att se om vi skulle få en pojke oxå. Jag vill inte ha ett kön jag ville ha mina barn, har varit lika lycklig vid alla förlossningarna över mina barn.

Men hade vi fått en pojk nån gång så hade jag faktiskt namnet Zack på listan.......så jag kollar in din Zack som verkar vara precis lika gammal som min lilla Lykke....

Må så gott å strunta i dumt prat...peace out

#4 - Anna - mamma till två sessor

Jag har ju två döttrar och vi önskar inte fler barn, vi är nöjda med två o det känns lagom för oss. Folk ska alltid påpeka det "men en pojke måste ni väl ha med" ??? VARFÖR måste vi det??? Man blir lite irriterad på allas klantiga uttryck...