bambi

Mina dryckesvanor

Ja, jag är beroende. Aftonbladet har en fråga om hur mycket coca-cola man dricker per vecka och jag måste nog säga att det blir ca 1 liter/dagen, alltså 7 liter i veckan (fast jag dricker cola light). Men sen så dricker jag även lite av min favoritdryck Dr.Pepper... det blir 1-2 flaskor om dagen (50 cl).

Men så dricker jag inte alls kaffe... utan cola är mitt kaffe. Och ibland så dricker jag Dr.Pepper istället för godis. Ibland så känner jag att jag skulle vilja sluta med cola & dr.pepper... men oftast så tänker jag att man ska njuta av livet också. Om jag tycker att cola är gott så vill jag kunna dricka det utan att få en massa skuldkänslor.

Men jag slutade faktiskt med cola ett tag och det var när jag var gravid. Detta var mest för att jag mådde så extremt illa av kolsyran. Men sen började jag alltså igen. Can't get enough of that Coca-Cola feeling  :)
#1 - Sebastian Bergström´s fotoblogg ©

Fin blogg och söt unge :)

#2 - Andreas Sjöström

Cola är ju underbart ;)

#3 - Katinka

Jag är faktiskt en av den konstiga sorten som inte tycker om läsk alls, men å andra sidan älskar jag bullar så det går nog på ett ut tror jag...

#4 - Rebecca♥

Jag dricker också otroliga mängder läsk ^^ hehe, men det är sååå gott!

#5 - sofie

Har hört att light-produkter kan förstöra ämnesomsättningen så att den inte fungerar rätt. Light-produkter kan göra så att man går UPP i vikt snarare än går ner. :/

Tror det var Fredrik Paulún som sagt något sånt!

Vill inte att du ska bli sjuk! Men du har helt rätt i att man måste få njuta av saker och ting också. :) Jag älskar GLASS, det är en av mina laster! :D

Kram!

#6 - Emily

Jag dricker varken cola eller kaffe. Känner mig jäkligt nyttig. Men då dras jag ju med ciggen istället..

Förut drack jag minst 10 koppar kaffe om dagen. Inte bra.



Jag kan typ inte dricka dricka. Får jätteont i magen av kolsyran, men det kanske är bra :-)

#7 - Danni

ÄÄÄLSKAR dr pepper:)

#8 - Linnea

Cola är ju underbart! :) Men glöm inte det, att light-produkter innehåller aspartam vilket är cancerframkallande.. :s