bambi

Natt 1 av Projekt "No more night-meals"
Natten till idag så var första natten då vi började vänja Zack av med natt-amningen. Det fick över förväntan!

Han somnade straxt efter 21. Sen vaknade han vid 01.50. Vi tröstade honom och han grät i 20 minuter (det var nog dom längsta 20 minuterna i mitt liv) sen somnade han om. Sen vaknade han 04.37 och grät inte alls lika intensivt men höll på i 12 minuter. Sen så vaknade han ca 07 och då ammade jag honom!

Jag trodde verkligen att han skullle vakna oftare och att han skulle gråta i timmar. Men det är tillräckligt jobbigt att höra honom gråta i 20 minuter eftersom han så sällan gråter. Annars så kanske han gråter kanske var 3:e-4:e dag (om inte ännu mer sällan), då menar jag alltså att det kommer tårar. Annars så är det bara gnäll man brukar höra från honom när han är missnöjd, så när det väl kommer tårar känns det väldigt jobbigt. 

Sen när han väl fick amma vid klockan 7 så var han inte alls så utsvulten som jag trodde att han skulle vara. Så han verkar kunna klara sig utan några nattmål. Han är på väldigt bra humör just nu. Han badade med mig imorse och sen dess har han pratat och skrattat massor! Han sprattlade en massa med benen i badet också, vilket han inte brukar göra (brukar ligga stelt som en pinne).
#1 - Jempajenny

Vi håller också på med projekt matavvänjning på natten. Har gått över förväntan för oss med! Vi är inne på fjärde natten och har flyttat in Agnes i eget rum. Hoppas det fortsätter lika bra för er!

#2 - anna

hoppas det fortsätter att gå bra! det gör det säkert. de små krakarna klarar sig bra utan mat på nätterna. men thea vill gärna snutta lite ibland om hon får. haha. men jag ammar inte alls lika mycket längre. hon äter gröt morgon och kväll samt mat på dagen. rätt skönt samtidigt som det är ovant!

#3 - Lena

Vad skönt att det gick bra. Jsg skulle behöva bli lite tuffare mot min son när han vill snutta på natten men jag är så trött så jag orkar bara ett tag. Han väger inte så mycket heller så jag vågar inte låta honom vara hellt utan.

#4 - Agnieszka

skönt att det går bra!

kram

#5 - Katrin

Vad skönt att det går bra med sömnen hittills! Hoppas det håller i sig!

#6 - Linda

Vi har märkt att Edith (och vi) sover mycket bättre sedan vi slutade mata på natten och slutade lyfta upp henne utan bara gå in och lugna henne och sen gå ut (typ 5min-metoden fast på natten). Nu sover hon som en prinsessa och vaknar hon någon enstaka gång så funkar det att bara gå in och "stoppa om henne". Glada barn och föräldrar. Kram.

PS! Det är jättekul att läsa din blogg...