bambi

Natt 3 av Projekt "No more night-meals"
Igår kväll la vi oss alla samtidigt för ovanlighetens skull, det blev kl. 22.30. Vi försökte få Zack att somna tidigare, men han ville inte så det fick bli samtidigt som oss och då gick det så bra så.

Sen så vaknade han bara en endaste gång under natten och det var kl. 02.40. Det tog ca 20 minuter för honom att somna om. Han grät bara någon minut, resten av tiden så pratade eller gnällde han. Sambon var upp två gånger och tröstade honom under dessa 20 minuter. Till slut så gick jag upp och vaggade och pratade lite lugnt med honom tills han hade somnat och då funkade det bättre. Han ville kanske att någon skulle vara kvar tills han hade somnat om.

Sambon skulle upp 06.30 så då gick vi också upp och jag ammade Zack.

Zack använder ju inte napp. Men jag känner att vid såna här tillfällen skulle det vara skönt med napp. Vi försökte ge honom napp när han var några veckor gammal men han spottade bara ut den hela tiden, så då la vi av. Så det är inte så att vi är dom super-sadistiska föräldrarna som vägrar napp och nattmål... ;)
#1 - Jenny

Vill ni att han ska ta napp så fortsätt öva. Vår dotter började med napp när hon var 5½ månad ochjag inte ville agera napp längre. Vi provade hela sortimentet och övade enträget. Tycker att ni är kloka som avvänjer nattmålet, ni resonerar helt rätt tycker jag. Zack är välmående även utan och ni blir utvilade och glada!

/Jenny

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Jenny: Tack! :)

Vi väntar nog lite till med napp. Han snuttar inte så jättemycket. Men jag har sett att han suger lite på tummen ibland, om han börjar med det så kanske det är bättre att försöka få honom att ta napp.

#3 - Ida

Ja, Tilde tog inte napp förrns hon var 3 månader och det är otroligt skönt på nätterna! Hennes trygghet sitter nu i nappen om nätterna inte i mitt bröst..

Det verkar ju gå bra för er med avvänjningen! Han är så duktig lilla zack!

#4 - Sophia

Hej hej!

Jag fick ett inlägg i min blogg om att jag var en dålig mamma som vägrade min son mat på nätterna. Struntprat! Jag vägrar inte min son mat om han är hungrig. Barn ska inte äta på nätterna, de får i sig tillräckligt på dagarna.

Varför ska folk hålla på och tycka? Anonymt dessutom!

Keep up the good work! Det är det värt!!!

Kramar