bambi

Pecan banana bread

Idag så provade jag ännu recept ur min favorit bakbok: A piece of cake. Denna gång blev det Pecan banana bread. Den blev lite kladdig i mitten, vilket den inte ska vara... men den är fortfarande supergod! Verkligen värd att prova! Pecannötterna blev som karamelliserade i kakan, mums! Här är receptet:

Ingredienser:
150 gr smör
1 dl socker
2 dl florsocker
2 bananer
2 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk malen ingefära
½ tsk malen kanel
Salt
100 gr peccannötter

Så här gör du:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa smör, strösocker och florsocker vitt och krämigt.
3. Mixa bananerna till en pure, och rör ner äggen.
4. Blanda ner dom torra ingredienserna med hela peccannötter, men spara några att garnera med. He ner smeten i en form.
5. Grädda kakan i ugn ca 30 minuter. Den ska inte vara kladdig!
#1 - Therese - Eira min ögonsten

Tack för svaret :)

#2 - angelica

Ååååh det lät gott! Tyvärr är man ingen människa som tar sig tid att baka :/

#3 - Mandy

aaaw den bakmoken har jag med har dock inte hunnit läst än... nu ska jag prova göra brödet :D:D Hur smakade det? Gott?? Vad jag blev sugen!! Älskar att baka!



Gör du?

#4 - Pernilla

jaa, den där pestogrytan är bland det godaste som finns! min pojkvän är tokig i bakverk med banan i men själv tycker jag inte om det alls, så jag kanske får prova att baka pecan banana bread om jag gör nåt dumt så jag behöver förlåtas nångång ;)

#5 - Katinka

Men släpps kollektionen i butik imorgon, eller kommer den först senare till butik? Är ute efter ett plagg nämligen!



Köpte precis en underbar klänning. Helt galen i Odd Molly är jag nämligen!

Kolla här:



http://presentabel.blogspot.com/2009/01/drm-besannas.html

#6 - angelica

Jag tvivlar inte på att den är god, hihi. :D

#7 - Katinka

Haha... Du, jag tror vi är lika tokiga båda två. Jag köpte också pilgrimsklänningen bara för att få underklänningen, och sedan hittade jag denna andra klänningen och köpte den. Visste faktiskt inte att den hade en likadan underklänning den med. Så nu har jag två!



Helt galet, men den ena kanske slits ut och då har jag en till! Så säger jag till mig själv i alla fall!



Det är speciellt jeanskjolen jag vill åt, men jag vet inte om den räknas till sommarkollektionen och släpps senare i vår. Vet du det?

Vilka nätbutiker börjar sälja Odd Molly imorgon?

#8 - Eriiza

Haha, det är sant !

Men man får se om den fungerar, bara som en undersökning ! =)



MvH Eriiza

#9 - Sofia

Hej!

Tack för din gulliga kommentar.

Och vilken fin blogg du har nu (ja den förra var också fin).



Kram Sofia

#10 - Nina

gott det lät :D



jo hennes kokbok kan man ju inte få nog av. brukade ju alltid kolla hennes program. man fastnar ju =) men det är ju inte det lättaste att gå ner gravidvikten då man har den boken hemma.. haha..

baka så mkt bara för att vi skulle ha folk över.. men det gick åt å alla fråga efter recepten s



theo va ok. vi skulle hålla kolla på ögat bara så att det inte blev värre. resten ska vi ta upp på bvc nästa vecka. så det blir nog bra tillslut..



va har ni hittat på för skoj under kvällen?

#11 - Katinka

Tack för tipset! Men det tar nog till slutet av januari innan plaggen börjar komma in ordentligt. AjaBaja brukar ju ha förbeställning, men verkar inte ha det nu...

#12 - Zun

Åh, tack för svaret! Stn att piratkopiorna tränger in överallt..... Vet du om man kan se på plaggen när man väl har dem om de är äkta eller inte?



/Zun

#13 - Anonym

ser ju gott ut:D !

#14 - Katinka

Men då borde ju AjaBaja snart ha inne kläderna. Man får väl hålla utkik!



Vi hörs mer angående vårt gemensamma intresse!

#15 - Ellinor

Det ser jättegott ut!!