bambi

Vad gör man i 5 timmar utan el?
Jag vet inte om ni har hört att 30000 var utan el i Stockholm? Dom flesta fick tillbaka strömmen efter en timme och ytterligare 3000 vid lunchtid. Klockan 14 var 715 kunder fortfarande utan el... och självklart var vi en av dom.

Ja, vad gör man i 5 timmar utan el?

Man sitter i mörker och försöker göra nåt som man annars aldrig gör: umgås.


Man tittar ut och upptäcker att huset längre bort har el! Så orättvist!


Man upptäcker saker man annars inte skulle ha sett, som att någon har hängt ut något ur fönstret i huset mitt emot. Är det ett rop på hjälp? (För även dom är utan el.)


Man tänder en massa ljus. Där ser du älskling att det var bra att jag köpte alla dom där dyra Partylite ljusen!


Man skickar iväg sambon till Folkets Kebab så att man inte svälter ihjäl.


Man tar ett bad tillsammans med en massa tända ljus.


Och vad gör man när elen väl kommer tillbaka? BLOGGAR förstås! :)
#1 - Barnens Tävlingar - En samlingsplats

Den där röda är väl en grej för att "bevara aspuddsbadet"? eller?



min sambo är ifån hägersten och i somras hade halva aspudden röda saker hängande utanför fönstret just pga den anledningen.. ni kanske bor i närheten?

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Nja... vi bor vid Mariatorget...

#3 - Barnens Tävlingar - En samlingsplats

Det var JAG som skrev förra kommentaren om aspuddsbadet :) om du undrar :D



glömde ändra namnet.. haha

#4 - Therese - Eira min ögonsten

Och så blev det fel igen! :D haha.. sorry!



#5 - Sandra

Tack :) Nä, det är verkligen en jobbig tid. Mkt grin och mer bajs än vanligt :p

#6 - Helena

ojdå! jag har inte alls hört nåt om det där med elen.. skumt.. jobbigt när det händer, man inser verkligen hur beroende man är idag av el!!!



kram

#7 - Linda

det låter ju faktiskt som att ni hade det rätt mysigt utan el. Trots att det är ajukt retfullt när grannen har och man själv är utan :S

#8 - Anneli

ja det är inte kul att vara uta el. Vi nor på landet och här far strömmen lite nu och då. Det värsta är att vi blir utan vatten också... men vihar ju vedspis om det skulle knipa, men utan vatten är det svårt. Tur såna gånger att man ammar, så lilleman får mat iaf!

Skön att det bara är för ett tag!!

Kram Anneli

#9 - Indianparken

När det är elavbrott ska man inte öppna och stänga kyl och frys stup i kvarten eftersom kylan försvinner. Mitt tips är att den röda påsen innehåller kylvaror. Så gör man till vardags på många håll där det inte finns kylskåp. Hänger ut maten i en påse.

#10 - Nina

Liten personlig fråga:



Theo är nu lite mer än två månader. Och i början då jag ammade så fick jag jätte ont då livmodern drog ihop sig. Sen gick det över. Nu har det kommit tillbaka. Tror jag hört att det kan värka sådär igen, men jag minns inte varför. hade något liknande?