bambi

Blodig morgon på akuten

Plutten sov till klockan 6 imorse (!!!), sambon gick då upp med honom och jag sov vidare till klockan 9. Jag gick då upp och skulle fixa iordning lite frukost. Jag tog fram en ny ost och började packa upp den och skulle hyvla bort kanten, men då slinter jag med osthyveln! Den skär bort tippen av min vänstra tumme och jag ser hur blodet sprutar. Det är en rejält stor bit som är avhyvlad (typ 1,5 cm i diameter). Jag ropar på sambon som säger åt mig att sätta mig ner och hålla handen högt. Han plåstrar då om min tumme och ringer till sjukvårdsupplysningen.

Dom säger att det är bäst att jag går till närakuten. Vi har en väldigt nära oss (tar 3-4 minuter att gå) så jag klär på mig och går dit. Sambon vill följa med, han är lite orolig att jag ska svimma eller nåt eftersom jag inte har ätit nåt (hann ju inte det innan blodet sprutade). Men jag knallar iväg själv. När jag kommer fram så hör jag hur ett larm tjuter, jag går in och det är brandlarmet som går!!

Snart så kommer några brandmän, så jag får stå utanför och vänta med handen upp i luften hela tiden. Jag ringer då sambon och berättar vad som har hänt och då säger han att han kommer... jag hade ingen aning om hur länge jag skulle få vänta på att brandmännen skulle bli klara eller om jag skulle behöva gå till en annan akut (jag var lite rädd för att förlora min tum-tipp). Men efter 10-15 minuter fick vi gå in.

Jag fick tummen tejpad och läkaren sa att det är inte säkert att jag kommer få behålla tippen! Den kanske kommer ramla bort  *snyft*. Men jag ska ha förband på tummen i ca en vecka. Sen så fick jag även en stelkrampsspruta.

#1 - Pingla, nu utlottning i bloggen

Men hjälp!!!!!

Din stackare! Du verkar ju ha maximal otur just nu. Flygande TV-apparater, blodiga tummar och hamna mitt i brandlarm när du ska få hjälp med tummen. Hoppas det går bra med fingret nu.

#2 - Ge Mig Livet Tillbaka.se

Åh nämen. ISCH va obehagligt! Mycket blod oj oj oj.. Hoppas att den lilla tippen stannar kvar!

#3 - Sara R /Sara Mia

Din stackare!

Syster Sara tänker på dig och hoppas att personalen gjorde sitt yttersta för att fixa din tumme.

#4 - Anette

åh herregud!!!hoppas allt går bra med tummen, ja där ser man; osthyvlar kan vara rena otäckingar!!mvh anette

#5 - Dante

Men iiii.. Det isar i magen på mig bara av att läsa inlägget. Hu vad otäckt. Och fingertoppar som blöder så jävligt också.

#6 - Anonym

Stackare!tänk vad det kan hända.Hoppas att det blir bra med din tumme. /Carolina

#7 - Alexandra

Håll i, duktiga du, ingen fara, bara obehag, eller hur?!



De där osthyvlarna, har råkat ut för samma som du 2 gånger - en gång en del av lillfrigret på vänstra hand, en annan gång - en bit av tummen som har nästan skurits bort... Ärren finns kvar fortfarande..

Det är ingen otur, det är de förbannade hårda ostar och dumt gjorda osthyvlen, bara det!

Hoppas du har inte förlorat mycket blod!

#8 - Mabimao

Stackare......hu ryser. Jag har gjort så på ett rivjärn. Inget kul.

#9 - Rebeccas.se

Men fy! Jag skulle ha svimmat! Hoppas det går bra och du får behålla tippen!



Kramar

#10 - Charlotte

Stackars dig..Måste gjort ont...

Får ont i magen...

KRYA PÅ DIG!

#11 - MariaMartina - ny på både foto och bloggande

Men FY! Jag som har hematofobi får det lite kämpigt att ens läsa ditt inlägg, men jag hade aldrig klarat att knalla iväg själv sådär.. Jag hade parkerat mig själv på en stol med tummen högt upp o huvudet mellan benen!



Hoppas det läker så du får behålla din tum-tipp!

#12 - Susanna

Stackars dig, hoppas att du får behålla din tum tipp och att du inte har alltför ont!

#13 - Linn

oooh...stackare! Hoppas tippen stannar kvar!

#14 - Bina - everydaymolly

Uscha hoppas det känns okej nu!

KRAM

#15 - Linda

Jag ska sannerligen hålla tummen för dig, så att den läker ordentligt. Sen så hoppas jag att turen återvänder till dig!

#16 - Nina

Nej fy vad ont! Hoppas du mår bra och att tummen läker fint!

#17 - Jenny i Dalby

Usch! Låter väldigt smärtsamt! Hoppas att tippen stannar kvar och att du slipper ha ont!

#18 - anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

Aj det låter inge vidare. Hoppas det blir bra!

#19 - Linda

Men oj din stackare, krya på tummen...

#20 - Starmama ♥

Ajajaj! Nu håller jag tummarna för dig!

#21 - Lina

Åh stackare=/

#22 - Nina

aj då. är det bättre idag? =(

#23 - Elina

Oj fler som hamnade på akuten än mig... min historia var också ganska blodig men för mig var det en nytagen piercing som träffat artären och inte ville sluta blöda på 3.5 timme.. Så jag fick också besöka akuten natten till igår.. Hoppas tummen blir frisk snart!! MItt öra är i alla fall på väg att bli bättre ;)

Kram

#24 - barnshoppingbloggen - mode & shopping för barn!

Ajaj usch! Otäckt!