bambi

En ful kopia
Dom flesta mailen som jag får från läsare handlar om Odd Molly och en hel del om kopiorna som florerar på Tradera och Blocket. Många frågar om hur man kan veta eller känna igen att det är kopior. Jag har inte sett så många bilder på kopior, men jag fick en bild mailat till mig där det rä väldigt uppenbart att det är kopia. Det rutiga passar inte alls ihop med resten av klänningen... inte så snyggt:


Jag har även hört talas om Lovely knit kopior i polyester och som ser jättefula ut med sticknng som är snett och konstigt.

Mitt råd är att undvika alla plagg som förekommer som kopior och bara köpa dom i vanlig butik. Dom plagg som förekommer som kopior är:

* Makeout dress (den på bilden ovan)
* Lovely knit
* Tenfold knit
* Everyday cardigan
* Summer of 2007 tunic
* Velvet hood


Läs mer och se bilder på ovanstående plagg här.

#1 - Erika - AllaKompisarna

Ett tips till er som funderar på att buda på Odd Molly på tradera är att be om en bild på säljarens plagg. Många säljare lägger ut bilder från Odd Mollys hemsida, men be som sagt om en bild på just säljarens plagg och gärna lite närbilder på olika detaljer på plagget.

#2 - Malin

Just den där bilden på Makeout klänningen reagerade jag också på. Der ser väldigt konstigt ut med dom där rutorna... Supertråkigt att det verkar dyka upp så mycket kopior.. /Malin

#3 - Lottis

Hej, jag har också sett detta MEN, om ni går in på O.M sidan kollar i badkaret på portugal eller spanien länk, då ligger faktiskt samma klänning där... för övrigt ser inte orginalet ut som bilden O.M själva visar, detsamma gäller den rosa 233, den ser för hemsk ut IRL. På bilderna från O.M är den jättefin, men jag var och kollade i butiken den var helt matt i färgen. MVH Lottis

#4 - minmolly

Ja riktigt trist. Har själv Make out dress om jag tänkte sälja men det är ju hopplöst med alla dessa kopior. Det var alltså bara att behålla.....stackars mig Sålde i vintras en summer of 2007 tunic i lila/lime som var ganska ovanlig och då var det frågor om den verkligen var äkta. Det var den ju...

#5 - karin

har sett en annan bild på den klänningen på tradera, verkar som om antingen säljaren har bytt bild eller gjort en ny profil....



lottis- jag kan inte se om klänningen i badkaret har rätt eller fel kantning....