bambi

Min 10-i-topp från höst och vinterkollektionen
Nu har jag inte sett HELA höstkollektionen... men jag har sett en hel del av den. Så här ser min 10-i-topp lista... just nu i allafall... dom brukar ju ändras en gång i veckan ungefär  ;)

Pre-fall kollektionen släpps senast på fredag! Jippee!


1.) #233 Lovely Knit, cherry Gud sån härlig färg! Kan inte titta mig mätt på färgen. Tyvärr så är den nog i ullblandning (som höstens koftor brukar va) och jag blir så varm i dom   :(


2.) #129 Brand new 2nd hand dress, powder. Superljuvlig klänning. Denna bild gör den inte rättvisa, när man ser den på Helena Christensen så smälter man! Kommer i vinterkollektionen, så det dröjer nog lite tills den finns att köpa!



3.) #327 Light cotton embroidered, powder. Jag älskar min Light Cotton Embroidered, så jag känner att jag måste ha fler! Just denna färgställning var himla söt tyckte jag!



4.) #528 Angora mix long cardigan, royal. Jag älskar min röda long cardigan, den är så härlig att svepa in sig i. Jag tror att denna kommer att vara ännu härligare i angora mixen.. inte lika stickig och mycket mysigare!



5.) #43 Galleri long shirt with roses, chalk. Sån super söt skjorta! Älskar den!



6.) #44 Taradiddle dress, grey. Super söt klänning. Gillar när dom inte är så urringade, då kan jag använda den till jobbet också!



7.) #24 T88 dress, grey. Love it!



8.) #57 A-One silke short dress, lite lilac. Perfekta festklänningen!



9.) #52 Excess dress, powder. Härligt med långa klänningar, gillade färgerna på denna!



10.) #69 Coolwool dress, grey. Perfekta höstklänningen, jag gillar stickade klänningar. Men! Den måste provas innan så att den inte är för stickig! Om den inte är det så är den klockren, perfekt vardagsklänning men även lätt att klä upp!

#1 - Bina - everydaymolly

AWWW tack Bambi - du gav mig svaret jag sökt (och tack för att jag fick bilden av dig)



kram

#2 - jasse

Åh va tråkigt att bilen blev "inblandad", men skönt att det går via försäkringskassan, ibland har man hört dem som fått betala själv när liknande saker hänt :)

#3 - Elin (Edvinsmamma)

Gillade klänning nummer 2 och 7, dom skulle gärna få flytta hem till min garderob :)



Kram

#4 - Frida

Jag ÄLSKAR i princip HELA kollektionen, verkligen suuuuuuuupersnygg!!

Hoppas att ni mår bra i rusket;D

Kramen<3

#5 - Ina

Ja jag säger som du nu har man ju inte sett allt än men mycket man fått kika på är så fint. En av mina måsten är Brand new 2nd hand dress, powder. Bara MÅSTE ha den!!

Excess dress ser trist ut på bilden men jag gillar långa klänningar och jag tror att den gör sig betydligt bättre på än på bild.

Gillar även:

A-One silke short dress

Taradiddle dress och Full Emb smock dress (såklart eftersom jag förbeställt dessa):-)

T88 dress

Hearted tunic i färgen Powder

Native shirt

Inte långt kvar nu och jag läääängtar!!!

Kram Ina

#6 - malin

Jätte fina, gillade speciellt 3!

#7 - Linda

Jag gillar också allt... men vi har ju fått höra att det ska vara den bästa kollektionen hittills... :-)

#8 - Pingla

4:an och 10:an laddar jag för på stickatsidan. Men jag flaggar oxå precis som Bambi för att den kan vara tokstickig.

#9 - N

Har nyligen upptäckt alla OM bloggar. Kul att se att det finns fler OM fantaster.

En fråga, vet du när man kommer att kunna se hela höstkollektionen på deras hemsida?

#10 - Katinka

Ja! Nr 2 är min absoluta favorit måste jag säga! men nr 3 är också något som ska flytta hit. Förmodligen nr 4 och 6 också. Kanske nr 10. Du har bra smak haha....

#11 - Fia

Jo, en av dina favoriter är min absoluta favvis som jag bara ska ha! (Hoppas att den inte är för dyyyyr!)



#24. Jag gillar också den i grått. Men den kommer faktiskt i brunt också och den var också jätteläcker!

(Fick se bilder hos Jackie i Kista i Maj som de tagit på visning och hade i sin dator i kassan..de kunde inte lova att allt de hade bilder på var sådant de skulle ta in men...oj oj oj, vilka härliga grejer som kommer!)

#12 - -MeMilly-

Hejsan.

Önskar dig en underbar dag!



Allt bra idag? :)

Kram ♥

#13 - Lena -Chokladmamman

Åh vad fin den puderfärgade klänningen var!

#14 - Nina

heloo.

va gör du i nästa vecka? ses å ta en fika?

på någe nyttigt ställe (dvs lite sötsaker s)