bambi

Säljes

Jag ska försöka sälja min Shottis & kobe dress nu, så kanske jag har råd med en Indy dress. Om någon är sugen på den så finns den ute på Tradera, snälla hjälp mig få ihop till klänningen jag drömmer om just nu!

Sen så går auktionen på den underbara underklänningen ut imorgon!!
#1 - Evalena

Smart! Ska kolla igenom mina mollysar när jag kommer hem om det finns nån jag kan tänkas göra mig av med. Vill ha så mycket fr höstens kollektion.....Annars kanske man ska rensa det andra som hänger i garderoben, finns ju godbitar bland dem också. Håller tummarna för dig med auktionerna. kram!

#2 - Katinka

Ja, jag håller också tumarna för dig med auktionerna och tycker du är riktigt smart med det här. Du inte bara shoppar och shoppar utan du byter liksom ut också. Det är bra. Just nu är det hårda sparartag för mig fram till i augusti/september. Inget mer kommer shoppas här! Det blir så dyrt...

#3 - Fia

Problemet är ju vad man ska sälja...har svårt att bestämma mig...även om jag inte använder vissa plagg så ofta....Och när ska man lägga ut dem? Är det läge nu för sommarens/vårens kollektion eller ska man vänta till nästa vår??



Eller ska man lägga dem här hos Bambi?



Är livrädd för att det är mycket snyggt i höst/vinter och då får jag nog ha dataförbud, för det är ju så lätt att "klicka hem" ett plagg...även om man har koll på sig själv är det ju skillnad mot att ta sig till en affär...

#4 - Miss B

bambi du verkar ha rutin på att köpa och sälja mollysar så jag undrar om du kan säga lite om hur man ska prissätta om man ska annonsera ut en lovely knit (i mkt bra skick & tvättad en gång) , jag tycker det verkar vara så himla varierande priser på secondhand marknaden för mollysar. en del kostar nästan som nya och andra bara några hundra...

#5 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Miss B: Jag brukar att sätta ett utropspris på det jag minst vill ha för plagget. Som med min Shottis & kobe så vill jag ha minst 1500 kr för den, annars så behåller jag den hellre!



Men för en Lovely Knit i fint skick så borde du kunna få runt 1000-lappen (beronde lite på vilken färg det är, vissa färger är mer eftertraktade än andra). Jag skulle kanske ta ett utropspris på nånstans mellan 700-900... men det beror ju på vad du minst vill ha för den!

#6 - Miss B

Tack för tipset. jag brukar själv köpa på tradera men är för feg för att sälja där så jag säljer nästan alltid på blocket men jag tror att jag har sålt lite för billigt där tidigare. Har tyvärr varit tvungen att sälja av en del mollysar som sitter för stort. Tycker alltid att jag ska ha stl 1 men

allt sitter inte bra i den stl utan blir för stort.