bambi

Vecka 30 - #847 Artology long skirt

Senaste inköpet blev denna lyxiga långkjol i 100% siden. Den finns i tre olika färger: multi, lite blue och mid blue. Den har en fin spets som går runtom kring höften och är sydd i flera lager för en "vippig" känsla.


Jag får mycket komplimanger för min andra långa sidenkjol som jag har och trivs bra i den. Ända sen jag såg en av dom anställda i Odd Molly-butiken ha den multi-färgade kjolen tillsammans med en rosa Tenfold knit så har jag tänkt på denna kjol.


Det är himla fint att kombinera denna mönstrade kjol med något enklare upptill och då passar Tenfold knit perfekt! Jag har matchat min kjol med min älskade Hoodly knit, även den är rätt så "enkel".

Artology long skirt känns som en väldigt användbar kjol i höst och vinter då man lätt kan ha ett par varmare strumpbyxor eller bloomers under. Den är normal i storleken, så den jag köpte är en storlek 2.

Vad tycker du om Artology long skirt? Har du en? Hur använder du den och kombinerar den?
#1 - Jacks mamma * Ung, snart högskolestuderande mamma*

Den var jättesöt på dig. Igår när vi var iväg så körde vi förbi en affär som heter iDA där dom säljer odd molly, dom hade 30% rabatt..du kan ju kolla om dom har någon webbsida =). Affäören ligger i Vrigstad!

#2 - Ina

Den kjolen har jag också fast jag har den i multi och jag älskar varje centimeter av den silkiga kjolens volanger!:-) Den känns så lyxig då den sveper om benen och det är en fröjd att titta ner på all färgprakt och vackra glans. Jag kombinerar den med Summer of 2007 tunic i rose eller lite oväntat tillsammans med Bombadilla dress i rött. Den senare kombon såg jag på OM catwalken och föll som en fura för den oväntade men otroligt läckra kläd kombinationen, en riktigt färgexplosition! Har även haft Lovely knit i mörklila till. Kan tänka mig att det även är snyggt att sätta ett vitt fräscht baslinne till typ Pointelle och kanske Tenfold eller Lovely över...

Jag älskar min Artology!!!:-) Din är också sååå fin och du klär jättebra i den!

#3 - Sara R /Sara Mia

Den är toksnygg! och du passar så bra i den. Tyvärr tillhör jag de kortas skara (160 cm) och då tycker jag liksom att jag försvinner i en lång kjol. Men samma mönster finns ju i en kortare variant så jag får nog satsa på den i stället. Men lycko er andra som bär upp denna skapelse.

#4 - Pingla

Har ingen själv men är väldigt sugen på en då den är så lång. Skulle vilja ha en riktig långkjol. Du är jättesöt i din.



Ps. utlottning i min blogg

#5 - NewYorker

Den där kjolen är så fin, du klär himla bra i den. Jag har provat den flera gånger men inte kommit till skott, men nu blev jag väldigt sugen.



#6 - Ina

Vill bara flagga för att jag har en ny blogg där jag enbart kan ägna mig åt mitt Odd Molly intresse. Där kommer jag bjuda på dagens outfit etc. Välkommen in!!

http://mollydolly-ina.blogspot.com/

Kram Ina:-)

#7 - Anna

Inte min stil alls! Denna kommer inte att hamna i min garderob.

#8 - Marica Rödebäck

Vill du göra reklam för din blogg?

Då skall du bara lämna en kommentar samt några ord/någon mening som beskriver din blogg och som gör läsarna nyfikna och vill titta in.

Kommentaren lämnar du i detta inlägget



http://rodeback.blogg.se/2009/july/varan-tid-i-rampljuset-reklam-for-vara-blog.html



Om du inte gillar att jag skickar detta ber jag tusen gånger om ursäkt.

#9 - Jenny

Hejsan gyyymt fin vars finns den e den dyr vad pysslade du med i helgen? Jag var på trästock och såg Miss Li och Veronica Maggio vill du ser Mina Videos Och Bilder jag lyckades fånga i vimmlet av människor besök gärna bloggen!=)

#10 - Jenny

Hejsan gyyymt fin vars finns den e den dyr vad pysslade du med i helgen? Jag var på trästock och såg Miss Li och Veronica Maggio vill du ser Mina Videos Och Bilder jag lyckades fånga i vimmlet av människor besök gärna bloggen!=)

#11 - Jolanta

Kjolen är mycket fin, men inget som jag skulle ha köpt för mig själv... Du ser dock tjusigt ut i den!

Jag har svårt för långa kjolar i allmänhet, finns inget som går över knän bland kjolar i min garderob förutom ett par cocktail-klänningar och då är det knappt över knät...