bambi

Bilbesiktningen
Usch, va jag hatar att besikta bilen. Jag var där en halvtimme innan (jag är alltid så nervös att jag ska komma försent och här i stockholm vet man aldrig hur trafiken är). Men som tur var så fick jag komma in direkt. Jag körde upp på dom där smala spåren (jag var för feg för att fråga om hjälp) och det gick bra men vääääldigt sakta.

Sen satte jag mig där på bänken medans hon höll på och kollade bilen. Jag trodde att jag skulle svimma, så nervös var jag. Jag satt och svettades och blev helt snurrig (jag överdriver inte!!). Ni kanske undrar varför jag är så nervös? För att förra året så kostade det oss närmare 5000 kronor när bilen inte gick igenom. Det har vi verkligen inte råd med nu, speciellt inte när vi precis har köpt en ny barnvagn (som var välbehövd).

När hon äntligen kommer tillbaka efter alla tester så säger hon att bilen inte var godkänd när det gällde miljövärderna, igen! EXAKT samma sak som förra året! Jag blir lite sur och gnäller över att det var samma sak förra året och då bytte vi katalysator och en massa annat tjafs på verkstad. Hon tyckte att jag borde höra av mig till verkstaden eftersom sånt ska ju hålla mer än ett år.... jo tack... så nu ska bilen lämnas in till den verkstaden igen... och jag hoppas att dom ser till att fixa till den ordentligt denna gång och gratis!!
#1 - a-k

Fy va drygt!

#2 - Agnieszka

Vad tråkigt att den inte gick igenom, hoppas verkstade verkligen tar på sig detta och fixar det gratis nu.



kramar

#3 - vicke

då håller jag tummen för att ni slipper betala nu

#4 - e

Varför har ni bil när ni bor så centralt?

Vi bor i hus i förorten och det tar väl 20 min iaf att promenera till närmsta affär, men det finns ju bussar om man inte orkar gå. Vi klarar oss finfint. Vi har dessutom våra föräldrar på andra orter men det finns ju tåg och flyg! :)

Hett tips om man vill spara pengar!

#5 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

e: Mest för att vi har FÅTT bilen av min pappa. Känns lite elakt att sälja en gåva. Sen så är den väldigt praktisk när vi åker och hälsar på släkt och vänner. Men den används bara 1-2 gånger i månaden så visst vore det bra att inte ha den egentligen...

#6 - johanna jordgubbe

skall hålla tummarna för att det fixar sig!! ni skall verkligen stå på er hos verkstaden..



kika mer än gärna in hos mig!! finns en heldel roliga uppdateringar..

http://jojordgubbe.blogg.se

#7 - mammagladh - solsting

Jösses vad irriterande! Den dära verstaden borde verkligen ge er en gratis reparation. Fast just katalysatorer är lite jobbiga, dom går lätt sönder just för att tillverkarna vet att nya bilar måste ha sådana.



Hur skydda sig mot solen? Läs mer i min blogg.

http://mammagladh.blogg.se

#8 - Charlotte

Det var ju typiskt, ja - det är väl bara att bita i det sura äpplet och se till att fixa skiten! Jag vet hur du känner dig, sist fick jag byta ut hela avgassystemet och punga ut med 6000 spänn... Tråkigt att lägfga pengarna på det, liksom. Finns ju alltid andra hål att fylla. Lycka till med att få till garantin på verkstan!

Charlotte



http://charlottesmirakel.blogspot.com

#9 - e

Då förstår jag, och det är klart att det är väldigt praktiskt att ha bil ibland, särskilt när man har barn.

Hoppas iaf att det går bra och att verkstaden står för kostnaden, jag håller mina tummar!

#10 - Linda

#11 - Linda

Det vart nåt tok ovan, så det vart ett tomt inlägg... Förstår att ni inte vill sälja en gåva, visst, det går säkert jättebra att åka tåg och buss osv, men jag vet inte hur jag skulle lyckas med det. Hur får man småbarn att sitta still om man ska åka längre turer? Jag har svårt att få min 1½ åring att sitta kvar i vagnen om vi ska åka ca 7 mil med buss/tåg. Trots att jag bunkrar upp med leksaker och sånt...

Hoppas att verkstaden tar på sig reparationen, för så där ska det ju inte vara.

#12 - e

Linda - Hur får du dem att sitta still i bilen? :)

På tåg kan man ju promenera runt osv. Jag tycker iaf personligen det är mycket bättre än att spänna fast en liten i en bil där han ska sitta massa timmar. Sen är det klart att tåg inte alltid är jättekul, det har hänt många gånger att vi stått mellan vagnarna för att inte störa andra :)!

#13 - Jessica

Å nej vad trist! Ska själv besiktiga bilen imorgon och är skitnervös...

#14 - Sandra

Jobbigt :/ Såg här ovanför i en kommentar att ni inte använder bilen så ofta, sälj bilen och när vi väl behöver en bil så hyr en, det blir mycket billigare :)