bambi

Dresscode på Mammablogg Galan

(Klickbara bilder)
1.) Shottis & kobe dress
2.) Full emb smock dress
3.) Ignorance dress


Jag står och väljer mellan dessa tre klänningar till Mammablogg Galan. Så här står det på inbjudan:

Dresscode
Lunch: Ledig klädsel
Galamiddag: Klänning. Lång eller kort.

Så min första tanke är att till lunchen så har jag min Shottis & kobe klänning (nr. 1) och sen på kvällen så har jag Ignorance klänningen (nr. 3). Eller vad tycker ni...? Vilken klänning skulle ni ha haft på er till lunchen resp. middagen?
#1 - Bina - everydaymolly

Jag hade valt Full emb smock dress till lunch och till middag hade jag valt Ignorance dress.



Varför?



Full emb smock dress känns "lätt" till lunch och en annan sak är att det bryter av mot middagens klänning = andra färger

#2 - Nina

å ja gillar ju den där första som baaara den!

hade känslan att det skulle bli lite odd mollysar på galan :D hah..

nej ja hejjar på ettan. den är sjuuukt fin!

#3 - Wojtan

Hej



Jag hade tagit nr 2 på lunchen och 3, som du tänkt på middagen.

Jag tycker att 1 och 3 är så lika så det känns som om det inte kommer märkas att du har bytt om till middagen.

Annars är alla väldigt fina!

Kram

#4 - Sophia

Men guuud så fina!

Tycker du har nr 2 på lunchen och nr 3 på middagen precis som Wojtan skrivit. :)

Vi ses där!

Kram

#5 - Bröllopsbloggen

tycker de låter som en bra kombination 3:a på kvällen 2 an på dan

#6 - Ina

Åh vad roligt det låter!! Jag tycker att både Shottis & kobe dress eller Full emb smock dress skulle passa för lunchen, du skulle kunna ha sjalen till båda outfiterna tycker jag och med ett par fina, nätta sko. Till middahen tycker jag absolut Ignorance dress med festligare sandaletter eller pumps till och kanske håret uppsatt för en ännu festligare look.:-)Du kommer bli såå fin!!

Mvh Ina

#7 - Martina

Jag tycker helt klart att du ska ha nr 2 till lunchen och nr 3 till middagen!

#8 - barnshoppingbloggen

Tycker som alla andra ;-) 2 till dagen & 3 till kvällen. 1 & 3 är för lika... Hoppas ni får trevligt!

#9 - Nina

Håller med Wojtan här ovan. Giller personlogen tvåan bäst oxå. Skulle tagit tvåan på luncgen och trean på kvällen.

Hoppas du får trevligt. Fin kommer du i alla fall bli vilket du än väljer.

#10 - Ulrika

Åh vad jag önskar jag kunde gå på galan,men jag fyller 30 den helgen...Men det kommer väl fler galor hoppas jag:)

Jag tycker du ska ha klänning nr 2 till lunchen och trean till middagen...

Eller nu när det fanns lite pengar kvar på lönekontot så skulle jag ha köpt en artology short silk dress till kvällen;) Såå snygg!

Men du blir nog fin vad du än väljer:)

#11 - Linda

Jag rästar för nr 2 på luncehn och nr 3 till middagen, menn alla tre är super duper fina... Lycka till!

#12 - Therese

Söta allihop. Om jag hade valt hade jag nog tagit nr. 2 till lunchen men det är bara för att den hade känts mest jag och någon av dem andra till galan. Hoppas du kommer fram till ett val som känns bra. SJälv har jag sådana problem:)

#13 - Sandra

Nr 2 till lunchen och nr 3 till middagen.