bambi

God morgon från plutten!

Idag var det min tur att gå upp med plutten och jag var lite orolig att det skulle bli kl. 5 som det blev igår för sambon! Och jag hörde hur plutten vaknade till runt 3, men han somnade snart om igen (fast jag vågade knappt röra mig, för att jag var rädd för att väcka honom ordentligt då). Men sen så hörde man "väckarklockan" (pluttens gnällande) vid 05.40, så då var det bara att plocka upp honom.

Han har varit på otroligt bra humör och skrattat massor redan. Vi har busat och lekt och haft en underbar morgon! Jag är jätteglad också att han vaknade närmare kl.6 än kl.5, det kanske redan går åt rätt håll?

Igår så sov han 45 minuter på förmiddagen och knappt 2 timmar på eftermiddagen (han vaknade själv efter knappt 2 timmar!), Så det kanske är mer lagom? Vi ska i allafall försöka få bort förmiddagsluren tills han börjar på förskolan (dom sover väl bara på eftermiddagen där), men vi har lite mer än 2 månader på oss... så det är gott om tid  :)
#1 - Hanna

Godmorgon! Roligt att ha en sådan solskensunge. ;) Hoppas ni får en fin dag!



Jag ställde förresten upp en fototävling på Veckorevyns sommarturné där man kan vinna en dator. Det skulle vara kul om du röstade på mig! (klicka på snäckan, tar bara en sekund)

Om det finns någon liten tjänst jag kan göra dig i gengäld, så är det bara att säga till!



http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

#2 - Fruktbus - Ung Mamma Bland Våtservetter, Tvåårstrots & Graviditetshormoner!

Vilken gladskit =) har ni sovit gott inatt då ;D

#3 - Boel

Jag vet inte hur det är på andra förskolor, men där jag jobbar sover ett-åringarna ca 2 timmar efter lunch, men de sover även 30-45 min på förmiddagen om behov finns. Det är ju ett helt annat tempo på förskolan än hemma, så en del behöver den där vilan för att orka äta lunch. Ni får prova er fram :)

Lycka till!

#4 - Ea

Vår son föddes i september 2008 och sover först från 10-12, sedan tar han en lur vid 15 på sisådär 45minuter och sedan kan han sova 45 minuter till klockan 17. Han lägger sig klockan 19/20 och sover till 08 :D.



Tänk vad olika det är :).

Ha en skön dag!