bambi

Godaste LCHF-brödet!
Äntligen! Jag har hittat ett jättegott LCHF-bröd som dessutom är väldigt mättande. Äntligen kan jag äta en ordentlig LCHF-frukost! Jippee!



200 g linfrö
50 g sesamfrö
50 g hasselnöter
50 g mandel
50 g kruska kli
2 tsk bakpulver

Mixa allt till ett "mjöl"

Mixa sedan ihop:
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso
6 ägg

Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper (jag köpte en brödform idag bara för att kunna göra detta bröd!). Grädda i 60-80 min i 200 grader. Ta ut bröder ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor.

1 skiva = ca 1,1 g  kolhydrat
#1 - Carolina

Ser gott ut!

#2 - angela

Det lät väldigt gott d brödet! D måste vi testa!

#3 - Lene som är med i 60-klubben igen efter Svullarhelgen ;-)

Vad kul, var det det brödet jag tipsade om? Ser gott ut!

#4 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Lene: Oj, jag vet inte... det kanske är samma? Jag tog receptet från "kolhydrater i fokus"

#5 - Marih

Smaskens..det där bara MÅSTE jag ju testa. :o)



Vad står LCHF för?

#6 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

LCHF = Low Carb High Fat

(lite kolhydrater och mycket fett)

#7 - Cissi

Oh my god, vad hungrig jag blev nu...

#8 - Emma

Ska bli spännande att smaka på detta bröd min första dag med LCHF imorgon. Gräddar brödet nu så att de är färdigt när de är dax att äta frukost imon=)

#9 - Nina

Verkar väldigt gott! :D

#10 - Markus

Schysst! Man har ju saknat bröd utan dess like. Ska prova i helgen