bambi

Hot or not: Blogg-Guiden

Allt om PC ska ge ut en bloggtidning som heter Blogg-Guiden. Den kommer ut 9:e juni och kommer att kosta 129,90 (men den är på 132 sidor... fast sen vet man inte hur många sidor av dom som är reklam...). Den ska i allafall innehålla saker som:

  • Tjäna pengar på din blogg
  • Undvik skrivkramp - hitta nya uppslag
  • Bästa och billigaste sätten att öka trafiken
  • Prylarna som bloggarna älskar
Alltså saker som man kan hitta gratis hos en del bloggare (jag har ju t.ex. en massa tips på hur man kan öka trafiken till sin blogg). Jag kommer inte köpa tidningen, även fast jag är en riktig inbiten bloggare... men det känns faktiskt som bortkastade pengar... det kommer nog inte vara så mycket nytt i tidningen.

Vad säger ni? Kommer ni att köpa tidningen? Behövs det en tidning för oss bloggare??
#1 - Malin - brandteknologen

Näe, jag tycker det här känns som enbart ett sätt att mjölka folk på pengar för att tala om saker de redan vet/lätt kan söka reda på själva. Dessutom blir tidningen snabbt daterad medan tips på internet hela tiden kan förnyas.

#2 - Helga

Nej, den köper jag nog inte. Det känns som om de vill mjölka pegar på bloggtrenden...

#3 - Irina

Kommer antagligen inte att köpa den om inte den innehåller något riktigt nytt och intressant. Samtidigt finns det ju inte så många andra sätt att gå till väga än de gamla vanliga, så det är väl bra att de sammanfattar dem på ett ställe.

#4 - Loa

Tror inte jag kommer kunna låta bli...

Så superfin Zack var i nyckelpigorna! Världens gulligaste ekobebis.



tjingeling

#5 - **Wojtan**

Jag har redan förbeställt ett ex :)

Är galen i tidningar av alla dess slag så det är väl en av anledningarna!



Wojtan

#6 - Elin (Edvinsmamma)

Jag har också beställt tidningen redan...prcis som Wojtan så är jag galen i tidningar, och hellst när dom hamnar i brevlådan...men jag skulle nog inte köpa den i affären till fullt pris! :)

#7 - mammagladh - sååå upprörd

Tidningen kan säkert vara en smart guide för nybörjare, eller för dem som inte orkar att surfa runt efter tips och idéer på internet.



http://mammagladh.blogg.se

#8 - Anonym

Verkar vara väldigt onödigt med en bloggtidning. Hur mycket finns det egentligen att skriva om i en sån? Kommer väl räcka till 2 nummer sen finns det inget mer att skriva om ...

#9 - Agnieszka

Jag har förbeställt den, gillar tidningar som handlar om saker som intresserar mig och just bloggen är inget undantag!



Men det är ju upp till var och en hurvida man välder att köpa den eller inte!

kramar

#10 - nina

Nej hoppar den

#11 - Bella

Verkar vara en onödig tidning. Det mesta (allt?) kan man ju hitta på nätet.