bambi

Kool-Aid

Åh, jag hittade dessa inne på ICA idag! Snacka om nostalgi! Jag drack Kool-Aid när jag var liten i USA. Jag älskade smakerna grape och cherry, kommer jag ihåg!

Men nu när jag är vuxen så förstår jag att dessa var ju inte så bra att dricka en massa utav (speciellt efter att ha börjat läsa i Den hemlige kocken). Dom består utav bara färgämnen och smakämnen... sen ska man tillsätta 2 liter vatten och lite drygt 4 dl socker!! Sött som tusan är det!

Och snacka om kostgjord färg...

Kool-Aid i smaken Orange
#1 - katarina

Har aldrig sett dem innan. Kanske ska testa dem för skoj skull. Ha det gott vink

#2 - Bina - everydaymolly

Ja - det är många som färgar tyg med den färgen.. det säger ett och annat ;-)

#3 - sofia

grym blogg! :D



föja varandra på bloglovin? :D

#4 - simone

Sv: Hejhej! Jo, tidningen är super - fast 50% baseras på om du har wordpress, så använder man det är den grym! :)

#5 - Malin

tycker du fortfarande att den är god ? :)

#6 - Pingla

Iiiiiih!! Kool-Aid!! Det måste vara världen sötaste dryck. Provade det när jag var i USA men det var omöjligt att dricka.

Det krullar sig i gommen av sockerchock bara jag hör namnet nu (ännu mer när jag får se påsen :-)).

Det är egentligen ofattbart att det fortfarande är en av de mest sålda dryckerna i USA.

#7 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Malin: Nej... den var för söt! Men jag har inte provat "Cherry" ännu... det var ju en av mina favoriter förut.

#8 - Efwa - Medea

Wow, har du hittat det på ica? KoolAid är perfekt att färga garn med. =)

#9 - Anonym

Hitta du dem i svergie isf var i svergie

#10 - Anonym

Hitta du dem i svergie isf var i svergie