bambi

Min LCHF middag idag: Flygande Jakob


Det blev verkligen supergott! Väldigt smakrikt!


4 port.

1 grillad kyckling
4 dl grädde
1 1/4 chilisås (eller tomatpuré beroende på kolhydratshalten på chilisåsen)
(1 banan)
1 paket bacon
1 dl jordnötter

Börja med att rensa kycklingen och bryt kycklingen i mindre bitar. Lägg dessa i en form, ha över bananskivor (kan uteslutas). Vispa grädden lätt och rör ner chilisåsen. Häll blandningen över kycklingen och grädda i ugnen i 225 grader i ca 15 minuter, Skär baconet i mindre bitar och knaperstek den. När kycklingen är klar strö över baconet och jordnötterna!

Recept från: Millas Mat
#1 - ♥ Jempajenny

Ha! Det åt vi också idag. Fast vi skippade bananen... ler Visst var det gott?

#2 - Cizzi

Åh flygande jacob är ju så gott! Jag får nog göra det någon dag till veckan!

#3 - Mia

Va lustigt, jag gjorde också det receptet idag! Supergott!

Vill förresten tacka för tipset om Millas Matblogg, vilka underbara recept! Tack! :)

#4 - Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

ser skitgott ut! men ajabaja banan! 21% kolhydrater! Då äter jag nog hellre benåjerry som har 23%. ;P

#5 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Ajdå, jag visste inte att banan var så farligt. Tog receptet från Millas Mat som har LCHF-recept så jag trodde att det var okej!

#6 - anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

oj så gott det ser ut!

#7 - Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

det allra bästa är att hålla sig under 5% (5gr. kolh. per 100gr) och sen kan man unna sig lite mer då och då. Men helst hålla sig under 10.

#8 - Lene

Fast....Millas recept ÄR utan banan....

Själv avskyr jag banan i mat, så det hade inte varit någon uppoffring för mig ;)

#9 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Lene: Fast det stod i själva receptbeskrivningen, annars hade jag inte kommir på det själv. Eftersom hon brukar vara noga med att skriva om det är "farligt" eller inte så trodde jag att det var okej när det inte stod nåt... men nu vet jag!!

#10 - ღ Jenniiz ღ

Åh vad gott!! Måste jag oxå göra nån dag.

Håller du oxå på med LCHF?? Det gör jag, eller rättare sagt nästan nyss börjat...