bambi

Zack kan leka tittut själv!


Jag försökte lägga Zack vid kl. 19 redan (han brukar annars somna vid kl. 20), tyckte han verkade trött och jag tänkte att han har nog en hel del sömn att ta igen. Men efter en kvart så låg han och smågnällde fortfarande så jag gick in och tog upp honom och vi la oss i vår säng och kramades lite. Han verkade trött. Jag la mitt täcke över oss båda.

Han brukar gilla att greja med duntäcket lite... och nu så drog han upp duntäcket (typ över huvudet) och sen tog ner det. Så jag ropade "tittut!" och då skrattade han. Sen så gjorde han så igen och igen och igen... och så höll vi på i 20 minuter och han skrattade varenda gång... nu är jag alledeles hes efter att ha ropat "tittut!" nonstop i 20 minuter.

När jag sen skulle lägga honom i hans spjälsäng igen så tog han upp sin filt på samma sätt över huvudet... och drog ner det... jag ropade tittut några gånger till men sen sa jag att "nu måste du nog sova". Får se hur det går för han är nog så uppspelt efter all tittut. Det verkade som om han tyckte att det var kul att han kunde styra mig på det sättet och få mig att göra något genom att han gjorde en sak...

Skoj att han kunde lära sig det så snabbt! Jag ville nästan springa och hämta kameran och spela in det hela för det var så otroligt gulligt... men jag ville inte heller förstöra stunden. Man kan inte fånga varenda liten grej på film...
#1 - Cissi

Du tänkte rätt i att inte gå och hämta kameran. Njut av ögonblicken, ibland har man kameran med sig och ibland inte! :-) Han är ljuvligt söt, er lilla Zack!

#2 - nina

Hi hi va sött. Filma nästa gång kanske... du måste ju tänka på oss ;-)(skojar)