bambi

Äckliga ord
En kompis till mig som är gravid har en sambo som retas en hel del med henne, bland annat genom att säga till henne att han har befruktat hennes ägg. Vilket är ju sant. Men hon hatar när han säger så. Hon tycker att det låter så äckligt. Jag kan nog hålla med om att det låter kanske lite äckligt och det finns ju en del ord som har lite extra äckelvarning över sig... befrukta är nog en av dom.

Eller vad säger ni? Har ni några ord som ni helst inte använder eller helst inte vill höra?
#1 - Johanna

"vårtgård", herre-min-je vad äckligt.

#2 - Carin

Sekret har ag alltid ogillat, det låter inte direkt mysigt och en av mina gamla kompisar gillar att använda det ordet.. Kram!

#3 - Micaela

Jag kommer inte på ngt speciellt ord som jag tycker är äckligt. Men däremot har jag extremt svårt att lyssna på killar som talar om sex i termer som "ett skott i råttan" eller "dopp i grytan". Det är vidrigt!

#4 - Carolina

Slempropp! isch

#5 - Jacks mamma

Vet inte om det är så äckligt egentligen men fruktansvärt irriterande...Min sambo älskar att retas med mig och är vi och handlar och ska ha toapapper brukar han ganska högt och tydligt säga: " Så ska vi ha bajspapper med".. Ahh!!