bambi

Dagens godis

Jag har suttit och gjort iordning lite lyxig fruktsallad. Det känns lyxigt eftersom det tar ju en stund att skala och hacka allt och sen så att det ska vara så dyrt med frukt! Kostar ju nästan en hundring att göra en fruktsallad!

Extra mumsigt är det med en klicka extra söt grädde i en skål  :)

Och jag återkommer till frågan: Hur skalar man en kiwi på bästa sätt?
Kiwin måste vara den besvärligaste av alla frukter. Det blir sånt där hår överallt och den är omöjlig att skala.
#1 - Malin - brandteknologen

Potatisskalare brukar jag ta, funkar för mig. Och skär bort skalkarna med kniv, i alla fall den med fästet i.

#2 - Kikki

Jag brukar också använda potatisskalare, funkar skitbra :)

#3 - Cizzi

Jag brukar skära av ändarna, ställa kiwin på "högkant" och sedan skära av skalet med en liten kniv. Tycker det fungerar utmärkt!

#4 - Agnieszka

JAg brukar skala med potatisskalare, och sen skölja den i vatten bara!



kram

#5 - Karina T

vad gott det ser ut!!!!

#6 - Nina

mm så gott.. själv så vart jag lat så det blev bara ett äpple.. heh..



göra någe skoj i veckan?