bambi

Mina pannkakor blir bara pannkaka

Nu förstår jag hur man kom på ordspråket "det blir pannkaka utav alltihopa". Det är ju skitsvårt att göra pannkakor! Det blir inte bra alls! Först blev dom för tjocka. Sen när jag hade i mindre med smet så blev dom för små så då hällde jag i lite extra smet så då blev pannkakan så ojämnt gräddad. Och för att inte tala om alla som gick sönder!

Perfektionist som jag är så borde jag nog inte göra pannkakor... för det är omöjligt att göra en perfekt pannkaka!

P.S. Kolla in den coola sidan om pannkakor: http://www.pannkakor.se/
#1 - Nina

Visst är det svårt! Gjorde ett försök häromdan, gick inte så bra ; )

#2 - Dante

Jag kan! :) Jag har märkt att för lite mjöl gör att det lättare går sönder (och förmycket gör pannkakorna äckliga...). Skit i om smeten inte täcker hela järnet, häll i lite smet och vicka på järnet så smeten fördelar sig -sen gör det inget om pannkakan blir lite oformlig. Smakar likadant ändå. Sen har jag inte fler tips. :)

#3 - Carolina

Jag har också problem med pannkakor - tur att sambon är grym på det! ;)

#4 - Sofia

Kan du hjälpa mig med ett utlåtande ang brudklänning?



Gå in på min blogg och säg vilken du gillar bäst av de två.



Kram Sofia

#5 - fia0411

Jag har också gett upp det där med pannkakor. Det får dom äta hos mormor :)

#6 - Noretstar

Jag har blivit rätt duktig på pannkakor :)

#7 - Eva

Tricket vi fick lära oss i hemkunskapen(...) var att vara noga med att smöret i pannan blev ljusbrunt-gyllene innan vi hällde i smeten. Och det funkar faktiskt. TÅLAMOD.

#8 - Linda Andersson

Jag har gett upp det där med pannkakor, för jag lyckas aldrig vända dem. Min sambo kan göra pannkakor istället, han är dessutom bra på det.