bambi

Nya Odd Molly till halva priset på Tradera
Jag har lite koll på en säljare på Tradera som bara har sålt nya Odd Molly plagg och från vårkollektionen dessutom. Försäljaren sålde en Spring Coat och jag såg att försäljaren fanns i Solna så jag mailade och fråga om det fanns möjlighet att hämta jackan istället för att skicka den och betala dyr frakt. Men jag fick inget svar...

Men så började jag känna igen alla kläder som försäljaren sålde och kom på... men Gucce finns i Solna... och mycket riktigt var det samma utbud med Odd Molly som Gucce hade! Sen så vet jag sen tidigare att Gucce inte brukar svara på mail, har även hört det från andra... så jag är ganska så säker på att denna försäljare är Gucce och lägger ut helt nya Odd Molly plagg till halva priset... sen blir vissa lika dyra som i deras butik ändå... men några riktiga fynd går ju faktiskt att göra! Jag försökte mig på Spring Coat och 9th Sweather, men dom blev nästan lika dyra som i deras webbutik....

Här finns deras auktioner om ni är intresserade!
#1 - Katinka

Javisst, jag har också misstänkt det. Det där är säkerligen Gucce. Får de lov att göra så om de är en butik?



Dessutom tycker jag att det är jättedålig stil av Gucce att varken svara på mejl - jag har skrivit 3 ggr till dem - eller att ange sitt rätta nummer på sin sida. Det numret existerade inte fick jag veta när jag ringde då de inte svarade på mejlen.



Utöver det är deras leveranstid lång, 2 veckor tog det för mig att få mina byxor, ochinget meddelande eller något om när byxorna skulle skickas. Sedan kom de hopknölade i en ihoptejpad papperskasse liksom. Trodde nästan jag blivit lurad ju...

#2 - Katinka

Förresten tror jag att det är rätt så många butiker som kränger sina Odd Molly plagg på Tradera. Har misstänkt flera stycken till.

#3 - Katinka

Ja, jag vet. Jag tycker Gucce är lite skumt alltså. Man måste väl kunna nås på telefon som butik eller? För de är väl en vanlig butik också?

Dessutom skickar man inte ut nya dyra varor så som de skickat mina byxor.. Odd Molly själva borde verkligen kolla upp dem.



Men jag fick ju min vara åtminstone...

#4 - Marie

Vad konstigt, jag har mailat dem och de svarar på en gång. Ni kanske blockar den adressen automatiskt?

#5 - Charlotte

Gucce ska stänga sin butik på nätet.. Jag har haft jättebra mail kontakt med Gucce.. Dom svara jätte snabbt på mina mail.. Jätte trevliga!

#6 - M

Jag trior också det är många butiker som gör så. Det finns säljare som vräker ut helt nya plagg i olika storlekar, helt nya med lappar. Inte 17 köper de dem till fullpris för att kränga på tradera?



Jag tapapde helt förtroendet för Gucce när jag fick min Lovely Knit för 1 700 kr hemskickad i en ihoptejpad plastkasse med halva ärmen hängande utanför ... totalt oseriöst.



Men nu ska de ju stänga, så de har väl tappat sugen.





#7 - Starmama

Men Gucce ska stänga igen den 30/3, därför säljer de nog en del på Tradera. Jag har aldrig haft problem på att få svar på mail, Katarina brukar vara snabb dessutom! Jag har handlat både i deras butik och via nätet och är bara toppennöjd med all service!

#8 - Jolanta

Ja, de kommer att stänga butiken, den fysiska har redan varit stängd sedan i februari, tror jag.

Men tjejerna har alltid varit mycket trelviga...

Jar har beställt med avhämtning i Solna två gånger, allt gick mycket smidigt. Man brukade även få en mycket händig gucce-påse som man kunde återanvända. Tycker att det är verkligen synd att de stänger, de var den enda både fysiska och internetbutiken i Stockholm, och man kunde slippa frakt och betala med faktura.

Och att de säljer på Tradera... och varför inte? Vill ni inte köpa samma saker till ett halvapris?