bambi

Oroliga Sälen
Vi åler ju till Sälen om några veckor, men jag har redan börjat oroa mig. Jag har kommit på att det finns mycket att oroa sig för när man ska åka till fjällen med en liten en:

* Kommer han att frysa? Eller kanske bli för varm för att bylsar på honom så?
* Kommer vi ha tillräckligt med kläder/filtar/leksaker och andra grejer med oss?
* Eftersom vi åker med sambons släkt så kommer dom nog vilja umgås långa stunder med Zack ensamma (vilket är superbra!), men hur ska det gå?
* Ska man släpa med sig barnvagnen eller räcker det med bärsele och pulka?

Sen så tillkommer all oro med att jag inte alls kan åka skidor. Kommer jag bryta ett ben/arm/axel/höft? osv..

Kunde vi inte bara ha åkt till ett varmt land istället??
#1 - Jennie

Jag skulle nog ta med mig vagn, bra när han ska sova på dagen och ni är ute. Men jag vet inte hur bra det är med en sån vagn som ni har, det är ju väldigt mycket snö. Om du tycker att det funkar att gå med den i snön så tycker jag att ni ska ta med den!

#2 - Linda Andersson

Själv är jag inte speciellt förtjust i snö, eller skidor, så för mig hade inte valet varit så svårt... Hade inte åkt till sälen, för att jag vet att det inte är något för mig :-).

#3 - johanna

det kommer att bli super mysigt...även om du gillar sol bättre, precis som jag, så kommer du säkert ha det jätte skönt.

#4 - Cissi

Det är oftast inte mycket kallare i Sälen än hemma, eftersom Sälen ligger högre upp blir det torrare luft och inte lika fuktigt och kallt som här hemma.

Sätt på honom overall som vanligt så överlever han, ska du se. :-)

Sen skulle jag tagit vagnen med mig, för det är så bekvämt...

#5 - Jenny

Sälen är fantastiskt!

Det är så härligt med fjäll-luft. Ta med vagnen och promenera med Plutten, strunta i skidorna. Jag har inte stått på skidor sedan första barnet väntades, är för feg!! Men jag älskar vintersemestern och den härliga luften! Ta en tur med Zack i pulkan!

Trevlig resa!

/Jenny