bambi

Sovit nap

Åh, vi har sovit ett par timmar nu på förmiddagen. Jag brukar sällan sova samtidigt som Zack på dagen, men det är ju faktiskt riktigt skönt ibland!

Jag äter alvedon mot tandvärken, men tycker inte riktigt att den hjälper. Ska kanske prova Ipren eller Voltaren istället, men jag vet inte om man får äta det när man ammar. Sen så ska jag nog testa Corsodyl som ni rekommenderade också.


#1 - Sandra

Man får äta både Voltaren och Ipren när man ammar, så det kan du lugnt göra. Är en mycket vanlig medicinering efter kejsarsnitt. Hoppas det ger sig SNART för dig, ont är aldrig kul!

#2 - Ida ♥

testa att hacka en värktablett och lägg där du har ont. Vet att det smakar peckel men då bedövas det lite bättre på just det stället än om man tar en värktablett och sväljer.

Jag gjorde på detta sätt när jag haft problem med visdomständer och det hjälper faktsik lite..du kan ju alltid testa ;)

#3 - sofie

Funderade lite över en sak.. Har för mej att du skrivit tidigare att du varit förkyld och haft feber? Inte konstigt att eländet med tanden drar igång direkt efter, mer vanligt än man tror faktiskt. :(

Hoppas du kryar på dej!



Ta en sväng förbi mej och kika på min nyklippta hund! :D

#4 - Sanna

Har du provat att smörja in tandköttet med Xylocain? Jag hittar inte lappen om man får andvända det när man ammar men det borde stå på paketen. Det hjälpte mig när jag hade en envis inflammation under en tand. Det är ju sådan bedövning som tex tandläkaren använder innan man får en spruta i munnen. Smakar inte gott men bedövar för en stund iaf. Hoppas värken ger med sig snart. Det är inget kul. Jag har peppar peppar klarat mig det sista året nu. Kram på dig