bambi

Svar på några kommentarer:
Postat av: malin

dåligt att man måste hjälpa dig få pengar via freefod för att vinna

Malin: Det är många som redan har blivit medlem via min blogg så det är roligt att kunna lotta ut något bland dom. Sen så gäller det en tia per ny medlem, det är småpengar och det kostar inget att bli medlem. Men det är synd att du tycker att det är "dåligt" att jag lottar ut saker jag har vunnit själv och att jag kommer behöva betala porto ur egen ficka för att kunna skicka vinsten.


Det är flera som undrar om man får vara med om man redan har blivit medlem på egen hand och svaret är nej (känns rättvisast så). Men jag kommer att ha flera tävlingar inom mycket snar framtid.

#1 - Klara

Jag håller med Malin. Sen är jag också väldigt kritisk angående "rankningen" av Odd Molly butiker. Det verkar mer som du rankar hur bra de är efter hur många "gåvor" (läs mutor) du får (från din "önskelista") från dem "som tack" för att du inte skriver nedsättande och dålig kritik om dem. Ett konkret exempel på detta: Redhe of Sweden som i min mening har jättebra service och svarar snabbt på mail har lagts jättelångt ner på listan. Mina erfarenheter av Redhe har alltid varit positiva. Men så såg jag i din kommentar om dem att du inte "fått någon gåva". Lika så Gucce fick inget vidare kritik tidigare (av samma anledning). Har aldrig upplevt något av de problem du nämner, Gucce har alltid vart kanon för mig. Men jag antar att bambi fick inga "gåvor" där heller. Då förstår jag att du rankar dem dåligt. Alla företag som ligger i topp har gett dig massa gåvor (och förmodligen tjockare plånbok?). Helt plötsligt när du ändrar rankingen så sker det i stort sett alltid när du fått en gåva.

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Klara: Jag är ändå väldigt ärlig vad gäller sponsringen till skillnad mot MÅNGA andra bloggare så skriver jag rakt ut att jag har blivit sponsrad av företaget jag skriver om. Så att ni som läser bloggen vet att det rör sig till viss del om reklam.



Jag ser inget fel att jag får ut något av att jag lägger ner mycket tid och energi på bloggen, så länge jag är ärlig med det.



När det gäller listan av webbutiker så skriver jag också att det är min egen åsikt. Det är oundvikligt att någon måste vara först på listan och då blir det självklart någon som jag själv gillar och har haft bra kontakt med. AjaBaja, som aldrig har sponsrat mig, men som jag själv har haft bra erfarenhet av, ligger ganska högt på listan ändå.



När det gäller Redhe så blev jag väldigt besviken då jag beställde FYRA plagg när dom hade rea och fick inte en endaste. Det är MIN erfarenhet av dom. Det är min lista så då måste jag ju få skriva det.



Gucce har aldrig svarat på ett endaste mail och det är FLERA läsare som har haft dåliga erfarenheter av dom. Men det är ju kul att du har haft bra erfarenhet av dom.



Det är ingen rankinglista på webbutikernas skicklighet, utan jag ser det mer som ett tack att dom som är snälla och sponsrar mig får hamna högre upp på listan och får kanske lite mer publicitet på så sätt.



Det är ju inget krav på att man måste sponsra mig för att komma med på listan och jag skulle aldrig skriva nåt elakt/dumt BARA för att någon inte vill sponsra mig!

#3 - The one and only LISSA

Verkar som om det är den gamla hederliga svenska jantelagen som är i farten igen.



Kan man verkligen störa sig på en lista som en bloggare skriver och i vilken ordning det är? Eller är det att hon får kläder du stör dig på?



Jag tycker att bambi är skitschysst som lottar ut saker som hon lika gärna kunde ha behållt! Men som vanligt så är det ett gäng som är avundsjuka och hittar fel i allt.

#4 - Anonym

Du kan ju själv bestämma om du vill vara med i tävlingen eller inte... skit i det om du inte gillar reglerna!!!

#5 - Klara

Att få pengar för att utföra en tjänst är normalt, jag håller (det är marknadsekonomi). Men att forma "reviews" efter hur många presenter man får liknar mer “korruption”.



Jag ser mig som en av de största Odd Molly fansen och jag har köpt från nästa alla affärer du rangordnar (fel bambi, det är en rangordnad lista eftersom du numrerat den. En icke rangordnad lista är ej numrerad). Som konkret exempel igen, jag tycker du har väldigt fel om Redhe of Sweden. För det första, du kan enkelt gå till deras sida och räkna antalet Odd Molly plagg de säljer. Så få är det inte. Redhe of sweden var en av de första nätaffärerna som säljer Odd Molly. De har inte mest antal olika plagg, men antalet av varje plagg är ofta mer än vad andra affärer har. Slutsats: de säljer inte slut på någon timma som hos andra.



Angående Gucce, så har jag alltid fått svar (även på helger och sent på kvällen!). Du kan se vad Charlotte skrev om Gucce här:



http://lovesmolly.blogspot.com/2009/03/gucce.html



Om du vill så kan jag skicka mitt personliga e-mail från Gucce, för att se när de har svarat på mina mail.



För att sammanfatta, du har självklart rätt att skriva precis vad du vill på din blogg, men du bör vara försiktig med din kritik när du reviewar och rangordnar butiker som du har ett gåvoberoende till. För mig får du gärna ha egna åsikter om hur bra butiker är, men är det en rättvist förmedlad bild till läsare av bloggen. Det är knappast slump att du fått saker från dem som också ligger numrerade högst upp.



Till lilla LISSA stumpan: det handlar inte om avundsjuka, du borde i stället försöka tänka åtminstonde ett steg längre när du läser min förra kommentar. Min garderob är bra mycket större än bambis och den innehåller definitivt inte de billiga Odd Molly plaggen som listas i bambis "garderobs-lista".



Varför skulle jag vara avundsjuk på bambi?



Hej då och lycka till med affärsverksamheten!

#6 - ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Hmm... jag ser nu att "Klara" finns i Halmstad, precis som den andra vars ip-adress jag fick spärra som höll på och saboterade. Kan det möjligtvis vara samma person??



Det är ju skönt att veta att det inte är flera personer som är sura för att jag är så ärlig och öppen med att jag blir sponsrad, utan verkar vara en och samma person.



Kallar du även det som finns på TV3, TV4 och alla andra icke-statliga tv-kanaler för "korruption" och "mutor"? Dom kanske ska börja säga: "och nu dags för lite korruption..."?



Redhe hade slut på dom 4 plaggen som jag beställde på deras rea, men dom kanske har uppdaterat/förbättrat sin hemsida sen dess... Men även Katinka som är en trigen besökare av bloggen hade inte fått sina plagg från Redhe för att dom var slut. Så det verkar inte som att det var någon engångsföreteelse.



Tack för lyckönskningarna :)

#7 - Jessica

Ok, synd att jag inte kunde vara med denna gången då. Hoppas på bättre tur en annan gång! ;)