bambi

Vecka 14 - #400 Summer of 2007 tunic



Summer of 2007 tunic
är en härlig klassiker i 100% poplin bomull. Den har många fina detaljer som broderier, mollymynt, knyt i ryggen och 3/4 ärm.

I vårkollektionen så finns tunikan i färgerna: yellow, rose, red, chalk och mid blue.

Själv så har jag en i purple från höstkollektionen 2008. Jag tycker verkligen att den är superfin och älskar kontrasten mellan lila och gult. Jag använder den bara till jeans, tycker nog att den är lite för kort att ha till leggings.

Jag tycker att Summer of 2007 tunic är en lite finare vardagstunika, som är väldigt smickrande för figuren! Jag skulle gärna vilja ha den i fler färger. Av vårens färger så är nog rose min favorit.


      
Lite gamla bilder på mig och Zack då jag har tunikan på mig


Har du en Summer of 2007 tunic? Vad tycker du om den? Hur och när använder du den?
#1 - Jempajenny

Titta vilken liten plutt! Fy, vad tiden går fort. Det var ju nyss de föddes, våra bebisar...

#2 - Petra

Hej



När skall vi få se en bild på dig i din nya klänning? Hls Petra

#3 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly-bloggen på nätet! ♥ ♥ ♥

Petra: Ja du... jag får väl ta och fixa det snart... har varit lite lat... :)

#4 - Bina

Jag älskar min rosa och den är precis som du säger, smickrande för figuren.

#5 - Åsa

Har en i chalk från höstkollektionen-08. Bara älskar den! Spillde ketchup på en annan favorit igår. Det mesta gick bort, men det syns ändå lite fettfläckar. Mitt fran såklart:(

#6 - Katinka

Jag har tyvärr inte någon sådan. Har funderat på den i chalk, men så har alltid andra köp kommit emellan.. I framtiden kanske..



Jag beställde ju Dudette klänningen från Country Dreams i torsdags och NU har de hört av sig för att säga att de inte har den! Så typiskt ju. Är jättebesviken. Har istället varit och shoppat en 9:th sweater på AjaBaja i chalk just nu. Struntar i klänningen tills vidare tror jag.

#7 - Katinka

Vilken storlek köpte du den i? Jag tog den i stl 2 för säkerhets skull!

#8 - Anonym

Ja, jag vet! Jag skulle vilja ha den i powder också, men vitt är nog trots allt mest användbart för mig just nu.



Det finns så många plagg jag vill ha nu igen, men man får liksom beta av dem en och en! Ha en bra dag!

#9 - Oddanncha

Om man har en underkjol under så funkar den fint även till leggings! Då blir det liksom lite längre... Jag brukar ha underkjolen som är i samma material, det vill säga poplin-bomull.



:-)

#10 - Katinka

Och det var jag som skrev ovanstående ju...

#11 - Nina

Har ingen men skulle gärna ha den röda till ljusa jeans i vår =)

#12 - Anna-Karin med Filippa

Jag har en i rose. Trivs jättebra i den :) Jag hade en vit med röda broderier och svarta hyskor (det var det på de första som kom) men den sålde jag på Tradera i julas för över 2000 kr!



Ha en bra dag :)

#13 - ANNICA

Jag har denna i den äldre varianten,i vitt.det var mitt första odd molly plagg.jag älskar den!funkar alltid till jeans o me kjol o leggins.

#14 - Li

Här kommer en liten efterlysning; hoppas någon kan hjälpa mig..!



Min fråga gäller om det finns någon butik centralt i Köpenhamn som säljer Odd Molly ?

hälsar Li

#15 - Anonym

Tunikorna är verkligen fina. Den finns faktiskt även i vitt med cerise brodderier i vår 2009.

Kul att läsa din blogg! Mvh

#16 - Sara

Jag har den i vit med blå broderier och jag älskar den.

#17 - Therese - Eira min ögonsten

jättefin! chalk var min favvo av dom från v´årens kollektion.

#18 - Anna-ena

= Jag har den lila som du har på bilden, har fått mycket beröm för den...Sen har jag årets som är vit och rosa som är så sommarfräsch!! (Jag gillar inte den laxrosa alls, det ser ut som den har blivit färgad i tvätten). Jag tycker dom är underbar båda.. Skulle kunna tänka mej en röd också till jul. =

#19 - Sanna

Behöver råd. Ska köpa en sådan här men en från äldre kollektion då av en kollega. Vad ska jag betala för den? Kollat lite på Tradera och tänker typ 300-500. Låter det rimligt? Tack på förhand!