bambi

Baconlindad kycklingfilé med coleslaw

Det blev baconlindad kycklingfilé med coleslaw till middag för min del (sambon åt ris också).

Kycklingfilé är fylld med philadelphiaost och soltorkade tomater, sen inlindad i baconskivor. Blev riktigt mumsigt!

Recept på Coleslaw:

En stor sats, ca 4-6 port


5-6 Grovrivna morötter

2/3 Av ett litet vitkålshuvud, strimlat

2-3dl Crème fraiche

0,5-1dl Majonäs

1 Pressad vitlöksklyfta

Dijonsenap

Salt & Peppar


Vispa crème fraiche, majonäs och vitlök tills det är väl blandat. Smaka av med dijonsenap, salt och peppar. Jag föredrar en starkare smak så jag använder ganska mycket senap. Blanda såsen med morötterna och vitkålen tills allt är helt blött.

Recepten är från Millas Mat (som i princip har blivit min nya kokbok...)

#1 - Anonym

Ser riktigt smaskigt ut! Yummyumm =)

#2 - Elin (Edvinsmamma)

Gott det ser ut!

Det måste jag testa att bjuda sambon på någon dag :)

#3 - Anonym

Hihi, känner igen tallrikarna ;) Hade såna för många år sedan...Ellos!

#4 - Lene

Oj, jag ovan (konstigt att namnet försvinner...)

#5 - tess trött tokig morsa/Bröllopsbloggen

nemen fy, ne så får ja inte säga menar näen åhhh sitter här och väntar på mat å de där så sååå gott ut...

hoppas allt är bra med er??



www.brollopsbloggen.webblogg.se