bambi

"Knäckebröd" på frön


Blanda:
2 dl hela linfrön
½ dl hela sesamfrön
1 dl hela psylliumfrön
1 msk solrosfrön
1 msk pumpafrön
Lite salt och örtkryddor
Knappt 1 dl vatten



Rör ihop ordentligt och platta sedan ut röran på ett bakplåtspapper (det är lättare att få det jämnt om man har ett till bakplåtspapper ovanpå massan). Låt det stå inne i ugnen i 40 graders värme i minst 3 timmar, helst ett helt dygn. Jag lät mitt stå inne i 6 timmar och lät det stå kvar under natten (utan värmen på) och mitt blev okej... men det går sönder rätt så lätt... men man kan i allafall göra mackor utav det.



Det som är allra bäst med detta recept är att det är i princip bara frön och dessa passerar bara genom magen = 0 kcal. Så superbra "knäckebröd" utan några som helst kalorier (men det man har på innehåller förstås en massa kalorier)!

Tillägg: Det smakade inte så mycket.. lite salt bara så där. Men det var rätt så gott. Jag hade philadelphiaost på och det är ju alltid gott  :)

(Receptet har jag snott från LadyDahmer!)
#1 - Pethra

Vill bara ge massor av cred till dig som klarar av och lyckas hålla motivationen uppe med att köra Cambridge när du har barn. Jag har själv kört den metoden tidigare men vet hur trött, gnällig och ofokuserad man kan bli och skulle aldrig klara av det när jag har barn. :o) Även ett stort grattis till framgångarna med viktminskningen, jag körde Cambridge för x antal år sedan och gick då ner över 15 kilo på ett par månader. Fortsatt lycka till!

#2 - ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Pethra: Tack! Jag var orolig för att jag skulle vara gnällig och trött och inte orka med Zack men det har inte varit några problem alls! Det har snarare hjälpt eftersom då har jag alltid haft nåt att göra och inte behövt tänka på mat!

#3 - Anna

Nu blev jag nyfiken på att göra detta =)

Var det gott lr det smakade inte så mkt? Mättade det ngt?

#4 - Elin (Edvinsmamma)

Det där måste jag testa göra också!

Kanon med ett bröd utan kalorier! :)

#5 - Fröken Viktig

Spännande bröd :)

#6 - Caroline

http://www.lchf-recept.se/kost/brod/





Där kan du gå in och kika efter bröd! Några ser ju riktigt smaskiga ut!!!

#7 - Alexandra, KAKHUSETS

wow, måste spara länken till det här inlägget och prova :)

#8 - Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

*prova att göra dem tunnare!! nästan som ETT lager frön, platta platta ut! Det är apsvårt men DÅ håller de skitbra!



Jag har börjat experimentera med att ha i ägg också. Det funkar!

#9 - Anonym

tack såå hemskt mkt : D