bambi

Motivation är det allra viktigaste vid viktminskning
Det är himla peppande att skriva om sin viktminskning på bloggen, det rekommenderas verkligen. Förutom att alla söta och peppande kommentarer (tusen tack allihopa!) så känner man också lite mer press på sig. För det skulle ju vara rätt så pinsamt och jobbigt att behöva skriva på bloggen att man gav upp...

Men allra allra viktigast att man verkligen har bestämt sig att nu SKA jag gå ner. Jag har märkt att största skillnaden på hur jag har lyckats eller inte dom gånger när jag har kört Cambridge är om jag har varit hur motiverad jag har varit att gå ner i vikt.

Dom gångerna jag har gett upp så har jag bara haft några enstaka kilos övervikt och jag har känt lite "äsch, jag kan väl testa att köra lite Cambridge" och med den inställningen så har det inte gått nå bra.

Förra gången när det gick väldigt bra så hade vi precis varit på Medelhavskryssning med bufféer som fanns tillgängliga dygnet runt. Då, efter resan, så vägde jag mer än vad jag någonsin hade gjort och då kände jag "nej, nu MÅSTE jag bli av med dessa extra kilon. Jag mår inte bra av att se ut så här. Det känns inte som min kropp."

Samma sak nu igen... när jag startade Cambridgekuren för en vecka sen denna gång så hade jag aldrig vägt så mycket (utan att vara gravid). Jag kände igen att "nej, detta går inte längre... jag VILL INTE ha denna kropp, jag vill ha min gamla vanliga kropp!".

Det gäller att bestämma sig en gång för alla att man ska göra detta NU. Sen har man det gjort! Tänk va skönt när man har tillbaka "sin" kropp igen!
#1 - karro

hej, och tack för kommentaren! Jag vet hur det känns att inte trivas med sin kropp! Önskar dig lycka till med att nå ditt mål :)

kram

#2 - Sara

tycker du är jätteduktig =)



Tappa inte för många kilon bara så att du inte kan använda alla dina fina odd mollykläder =)

#3 - Gina

Okay, kul att de att den fungerar! (:

#4 - Mala

Vilken guldklimp till son ni har. Supersöt. =)

#5 - Milla

Fin blogg! Snygg stil också. Älskar Odd Molly!



Kram

#6 - SoffiZ- Oliwers mamma

Kikar in och tipsar om att jag har en liten minitävling i min blogg;)

#7 - Caroline

Du är ju så jäkla duktig =)



Jag fick en kommentar i min blogg som jag tänkte att du kanske kunde svara på? Jag tycker att jag är rätt insatt i det här med cambridge, men jag har aldrig hört att det ska vara skadligt?

I och för sig låter inte den personen som skrivit speciellt insatt heller, haha! Men har du hört om att det ska vara skitskadligt?



"När man slutar med pulvret och börjar äta vanlig mat igen så är de väldigt många som går upp allt dom gått ner och kan till och med gå upp ännu mer. De där cambridge var med på tv förut om olika saker som man gick ner i vikt av, och de visade där att de är skadligt. De är inte bra alls. De bästa är sund mat och massor av motion!"

#8 - Weronica

Jag tycker du är jätteduktig och du har rätt i det du skriver, massa "måsten" blir oftast fel, men om man gör det för man vill och ser det som en investering i sig själv då går det oftast bättre, och för sin egen skull=)

Kämpa vidare och lycka till!

#9 - Lena -Chokladmamman

Håller med om att det peppar att skriva om det i bloggen. Föröker ju också gå ner lite och man blir lite extra motiverad när man måste visa att man inte fuskar. Fast jag är ju inte lika seriös som dig, jag försöker bara röra mig mer och hålla mig borta från sockret. Tror dock inte det räcker om jag ska ha fått bort magen till sommaren så jag kanske också börjar med nåt pulver snart.